۰

حمله نیروهای حفتر به بیمارستان مبتلایان به کرونا در پایتخت لیبی

نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر موسوم به ارتش "ملی" لیبی امروز (سه‌شنبه) یک بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در طرابلس را هدف قرار دادند که در این حمله پنج غیرنظامی زخمی شدند.
کد خبر: ۲۲۲۷۵۱
۱۴:۲۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،در بیانیه منتشر شده در صفحه فیسبوک عملیات "آتش‌فشان خشم" وابسته به نیروهای دولت وفاق لیبی اعلام شد، شبه‌نظامیان وابسته به حفتر امروز بیمارستانی را که دولت وفاق در طرابلس به درمان مبتلایان به کرونا اختصاص داده بود، هدف حمله قرار دادند.

در این بیانیه آمده است، تروریست حفتر کمی قبل بیمارستان الخضرا را که به عنوان یکی از مراکز درمان بیماران کرونایی به این امر اختصاص داده شده بود، هدف قرار دادند.

در ادامه این بیانیه مطرح شده است، حمله امروز ادامه کارنامه اقدامات مجرمانه نیروهای حفتر در هدف قرار دادن گروه‌های امدادی، کادر پزشکی و بیمارستان‌هاست.

این عملیات در ادامه ویدیوی کوتاهی از آتش گرفتن چند دستگاه خودرو بیرون محوطه بیمارستان و تلاش آتش‌نشانان برای خاموش کردن آنها را به اشتراک گذاشت.

شورای شهر محله ابوسلیم در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهرداری هدف سلسله حملات بی‌برنامه شبه‌نظامیان حفتر به مکان‌های امن با استفاده از بیش از ۲۵ موشک گراد قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است، پنج غیرنظامی در این حملات زخمی شده و خساراتی به اموال عمومی و شخصی وارد شد.

همچنین در بیانیه یاد شده آمده است، موشک‌ها به ورودی بیمارستان الخضرا، پارکینگ، ورودی آمبولانس و بخش اورژانس و خانه‌های مسکونی پشت بیمارستان اصابت کردند.

تعداد کل مبتلایان به کرونا در لیبی روز دوشنبه به ۱۹ تن رسید که یکی از آنها فوت شد و یک مورد نیز بهبود یافت.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: