۰
استاندار نینوا:

کشورهای عربی به وعده‌های مالی خود برای بازسازی عراق عمل نکردند

استاندار نینوا و یکی از فرماندهان عملیات آزادسازی این شهر می‌گوید که کشورهای عربی به وعده‌های مالی خود که در کنفرانس کویت داده بودند، عمل نکرده‌اند.
کد خبر: ۲۲۲۷۴۵
۱۳:۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،«نجم الجبوری» استاندار نینوا که پیش از بازنشستگی و انتخاب به عنوان استاندار، فرمانده عملیات نینوا بود می‌گوید که موصل دستکم به ۱۵ میلیارد دلار نیاز دارد تا به وضعیت پیش از اشغال داعش بازگردد.

الجبوری تأکید کرد که موصل و دیگر شهرهای نینوا هنوز همانند بقیه استان‌ها، بودجه لازم برای بازسازی را دریافت نکرده است.

الجبوری در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» گفت که میزان جمعیت استان نینوا ۱۱ درصد جمعیت عراق است اما تنها ۲ درصد بودجه به آن تعلق گرفته و متأسفانه کشورهای حاشیه خلیج فارس که در کنفرانس کویت در فوریه ۲۰۱۸ داده شده عمل نکردند و به استثنای کویت که کمک‌هایی را اهدا کرده و وعده ساخت بیمارستان ابن سینا و مدرسه را داده‌ است، بقیه کشورها چیزی اهدا نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با وجود گذشت بیش از دو سال از آزادسازی شهر موصل، اجساد زیادی همچنان زیر آوار هستند، گفت که هر کس وارد بخش قدیمی شهر می‌شود با مشاهده هزاران تُن آوار و خاک ساختمان‌های مخروبه شوکه می‌شود و تخلیه این حجم از آوار به یک ماه زمان و تلاش بی‌وقفه نیاز دارد اما با پایین آمدن بهای نفت، اوضاع اقتصادی و رسیدگی به این مسائل دشوار شده است.

الجبوری همچنین گفت که ارتش عراق اکنون در مرکز شهر سنجار حضور دارد و اخباری که درباره حضور حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) گفته می‌شود احتمالا مربوط به حضور آن‌ها در کوه سنجار است نه داخل شهر.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: