۰

پخش قرآن از مساجد الجزایر برای حفظ آرامش در بحران کرونا

وزارت امور دینی الجزایر در بیانیه‌ای از پخش قرآن از مساجد این کشور نیم ساعت پیش از اذان ظهر به منظور ایجاد فضایی معنوی و حفظ آرامش در روزهای شیوع کرونا خبر داد.
کد خبر: ۲۲۲۶۸۹
۱۰:۱۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،این تصمیم پس از گذشت چند هفته از تعلیق نماز جمعه و جماعت به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا اتخاذ شده است.

در بیانیه وزارت امور دینی الجزایر آمده است: این تصمیم در پی درخواست مصرانه شهروندان الجزایری مبنی بر پخش قرآن از بلندگوهای مساجد اتخاذ و به امامان جماعت ابلاغ شده است.

این وزارتخانه همچنین از سازمان‌های وابسته در استان‌های الجزایر خواسته است با مسئولان پخش اذان هماهنگ باشند. هنوز زمان اجرای تصمیم اعلام نشده است؛ اما منابع وزارت امور دینی الجزایر به آناتولی اعلام کرده‌اند پخش قرآن از مساجد از امروز سه‌شنبه، ۱۹ فروردین آغاز می‌شود.

یادآور می‌شود، دولت الجزایر از ۱۷ مارس(۲۷ اسفندماه) به‌منظور پیشگیری از کرونا نمازهای جمعه و جماعت را در تمامی مساجد این کشور لغو کرد و پس از این تصمیم شهروندان الجزایری و کاربران شبکه‌های اجتماعی آگاهی‌بخشی درباره قرنطینه خانگی و پخش قرآن از بلندگوهای مساجد با هدف ایجاد فضایی معنوی و حفظ آرامش در شرایط شیوع کووید ۱۹ را خواستار شدند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: