۰

کرونا باز هم در مراسم دینی در مالزی قربانی گرفت

خبرگزاری برنامای مالزی گزارش داد که برگزاری مراسم دینی در این کشور بار دیگر تلفات کرونایی برجای گذاشت.
کد خبر: ۲۲۲۶۷۵
۰۹:۳۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دکتر «نور هاشم عبدالله» مدیرکل وزارت بهداشت این کشور، گفت که برگزاری یک مراسم دینی در مسجد "سری پاتالینگ" در "مِلاکا" موجب شد که آمار درگذشتگان ناشی از ابتلای به ویروس کووید -19 در این جزیره را به 15 تن رسانده و آمار کشور را نیز افزایش دهد.

وی این فرد مبتلا را مرد 71 ساله ای معرفی کرد که با افراد دیگری هم در آن مراسم دینی تماس داشته است.

این وزارتخانه در عین حال تعداد مبتلایان حاصل از حضور در مراسم های مذهبی در این کشور را 970 نفر اعلام کرد که 62 درصد از کل مبتلایان این کشور را شامل می شوند.

یکی از بزرگترین گردهمایی دینی در این کشور در 27 فوریه (8 اسفند 1398) تا اول مارس (11 اسفند) با حضور 16 هزار نفر برگزار شده بود که نه تنها شهروندان این کشور بلکه شهروندان کشورهای همسایه از جمله برونئی دارالسلام، سنگاپور و کامبوج را نیز به ویروس کرونا مبتلا کرد.

به همین دلیل، محی الدین یاسین نخست وزیر مالزی دیروز در اظهاراتی گفت: دولت احتمالا تمدید محدودیت های اعمال شده برای جابجایی و سفرهای درون شهری و برون شهری را به مدت دو هفته دیگر مد نظر قرار خواهد داد و بسته های محرک اقتصادی و مالی بیشتری را برای کاهش تبعات منفی ناشی از گسترش ویروس کرونا اعلام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش وی افزود: شورای امنیت ملی مالزی قرار است 30 مارس یعنی دوشنبه هفته آینده نشستی را برگزار کند تا درباره اقداماتی که قرار است پس از پایان مهلت فعلی محدودیت های اعمال شده اتخاذ شود، تصمیم گیری کند.

دولت مالزی در حالی دستور استقرار نیروهای ارتش را برای اجرای مقررات مربوط به محدودیت رفت و آمد به مدت دو هفته صادر کرده است که این کشور جنوب شرق آسیا بالاترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را داشته است که علت اصلی آن به خاطر تجمعات گسترده مذهبی است که اواخر ماه گذشته برگزار شده بود.

بر اساس این گزارش ویروس کرونا تاکنون بیش از 3460 نفر را در مالزی آلوده کرده و 86 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

پس از آنکه مالزی در روز چهارشنبه محدودیت های سفر را در پی افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا اعلام کرد، سنگاپور و ویتنام نیز محدودیت هایی را علیه ورود اتباع خارجی به این کشورها اعلام کرده اند.

نیروهای ارتش مالزی به پلیس پیوسته اند تا جاده ها را مسدود کرده و گشت های گسترده ای را در سراسر مالزی انجام دهند و نسبت به اجرای دقیق و منظم مقررات منع رفت و آمد اطمینان حاصل کنند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: