۰

لغو تمام آئین‌های عبادی در آلمان به دلیل کرونا

مدیران مراکز مذهبی و مؤسسات دینی در سراسر آلمان به دستور مسئولان دولت فدرال، از ورود مؤمنان به عبادتگاه‌ها جلوگیری می‌کنند و از آنها می‌خواهند که در خانه‌های خود به دعا و نیایش بپردازند.
کد خبر: ۲۲۲۲۱۴
۱۳:۱۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،بحران کرونا روز به روز در آلمان ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند. براساس قوانین سراسری در آلمان، هنوز محدودیت‌های زیادی برای ارتباطات اجتماعی وجود دارد. مدارس تعطیل شده‌اند و تمام فعالیت‌های فرهنگی به حالت تعلیق درآمده‌اند. همچنین مدتی است که ورود افراد به کنیسه‌ها، کلیساها و مساجد نیز ممنوع شده است.

دو کلیسای بزرگ آلمان در چند دهه اخیر همواره یکشنبه‌های شلوغی را از سر گذارنده است، با این حال مسئولان این دو کلیسا برای جلوگیری از شیوع کرونا، از مؤمنان خواسته‌اند در خانه‌های خود بمانند. هر چند شهروندان اجازه شرکت در این مراسم را ندارند، ولی اسقف‌ها و کشیشان، مراسم دعا در روزهای یکشنبه را برگزار می‌کنند و اعضای کلیساهای کاتولیک و پروتستان می‌توانند این مراسم دعا را از طریق رادیو، تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.
تعطیلی نماز جمعه

البته این محدودیت‌ها تنها شامل حال مسیحیان نمی‌شود؛ جوامع اسلامی در سراسر آلمان نیز برنامه‌های دعا و نماز جمعه را لغو کرده‌اند. آنها از اعضای جامعه خود خواسته‌اند که در خانه نماز بخوانند. شورای مرکزی مسلمانان برای جلوگیری از شیوع بیماری از مساجد خواسته است تا برنامه‌های مذهبی را لغو کنند.

در همین راستا، شورای هماهنگی مسلمانان نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی محافظت از افراد را از اولویت‌های اصلی دین اسلام دانسته و از مسلمانان خواسته است که در خانه به دعا و نیایش بپردازند. اتحادیه ترکی ـ اسلامی «دیتیب» نیز اعلام کرده که مساجد برای جلوگیری از شیوع کرونا بسته است.

ایوپ کالیون، از اعضای اتحادیه ترکی ـ اسلامی در مسجد کلن در این باره گفت: بسته شدن مساجد در شرایط کنونی از شیوع کرونا جلوگیری می‌کند. مسلمانان عادت دارند که پس از نماز جماعت با یکدیگر دست ‌دهند و همدیگر را در آغوش بگیرند. این کار خطر شیوع بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.
ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی

علاوه بر مراکز مسیحی و اسلامی، کنیسه‌ها نیز در آلمان تعطیل شده‌اند. جامعه یهودی آلمان در بیانیه‌ای از یهودیان خواسته است که برای خواندن دعا در خانه بمانند. در این شرایط، خاخام‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی با یهودیان در ارتباط هستند و به سؤالات دینی آنها پاسخ می‌دهند. مسئولان برخی از کنیسه‌ها نیز گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی ساخته‌اند و به صورت روزانه برای اعضای خود متن دعا و نیایش ارسال می‌کنند.
فراخوان شورای مرکزی مسلمانان آلمان

شورای مرکزی مسلمانان آلمان در فراخوانی از همه پزشکان و پرستاران بازنشسته و همچنین دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی مسلمان خواسته است تا در بحران کرونا به بیمارستان‌های آلمان کمک کنند.

آیمان مازیک، رئيس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در این باره گفت: بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی آلمان، اکنون به دلیل شیوع سریع ویروس کرونا و افزایش عفونت‌ها به شدت نیازمند کادر پزشکی داوطلب است. ما می‌خواهیم در این بحران اجتماعی به دولت و مردم آلمان کمک کنیم، از این رو از پزشکان و پرستاران مسلمان که بازنشسته شده‌اند و همچنین دانشجویان مسلمان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، خواسته‌ایم تا برای کمک به جامعه آلمان اعلام آمادگی کنند. خوشبختانه در این مدت کم، بازخوردهای خوبی از جامعه مسلمانان داشته‌ایم.

به گفته وی، همه افرادی که داوطلب کار در بیمارستان‌های آلمان هستند، می‌توانند با ارسال ایمیل به شورای مرکزی مسلمانان، آمادگی خود را برای کار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعلام کنند. سپس این افراد به مسئولان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در ایالت‌های مختلف معرفی می‌شوند و به تدریج در مناطق مختلف به کار گرفته خواهند شد.

رئیس شورای مسلمانان آلمان در این باره گفت: می‌خواهیم که کادر درمانی آلمان تقویت شود تا بتوانیم از این بحران خارج شویم. ما مسلمانان دعا می‌کنیم که خداوند متعال پشتیبان کشور و کادر درمان آن باشد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: