۰
سفیر عربستان در یمن:

گفت‌وگو با انصارالله ادامه دارد

سفیر عربستان در یمن روز سه‌شنبه تاکید کرد، با وجود حملات اخیر ائتلاف سعودی به صنعا پایتخت، مذاکرات ما با جنبش انصار الله یمن برای دست‌یابی به توافق همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۲۱۸۰۳
۱۳:۴۳ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

گفت‌وگو با انصارالله ادامه دارد

به گزارش «شیعه نیوز»،سفیر عربستان در یمن در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: ما از زمان حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، روزانه با حوثی‌ها در حال گفت‌وگو هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: به آن‌ها اعلام کردیم که حملات اخیر ما به صنعا در واکنش به حملات موشکی آن‌ها بوده نه با هدف تشدید درگیری و جنگ.

وی ادامه داد: با وجود درگیری و حمله اخیر، موضوع گفت‌وگو برای پایان همچنان دادن به جنگ همچنان مطرح است.

جنگنده های ائتلاف سعودی روز گذشته(دوشنبه) چند منطقه از صنعا پایتخت را بیش از ۱۰ بار بمباران کردند.

برخی رسانه‌های خارجی مدعی شدند که در این حملات برخی اماکن‌ حساس از جمله کاخ ریاست‌جمهوری، یک مرکز آموزش نظامی و پایگاه هوایی در نزدیکی صنعا هدف حمله قرار گرفت.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز در پی این حملات تاکید کرد که انصارالله قطعا پاسخ شدید و کوبنده‌ای به این حملات خواهد داد.

در همین حال،کشور عمان دوشنبه شب با ابراز تأسف از بروز حوادث اخیر در یمن از تمامی طرف‌های درگیر خواست که از تشدید تنش‌ها خودداری کنند.

این حمله در حالی صورت می گیرد که نیروهای مسلح یمن روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی موشکی و هوایی ارتش و کمیته های مردمی این کشور روز یکشنبه بزرگترین عملیات را در عمق عربستان انجام دادند و چنانچه محاصره یمن و حملات دولت ریاض ادامه یابد پاسخ های کوبنده تری را دریافت خواهد کرد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: