۰
نوآمدهای کرونا از اقصی نقاط جهان؛

از قرنطینه مکه مکرمه تا بی‌تفاوتی رئیس‌جمهور برزیل به کرونا

روند افزایش شمار مبتلایان همه‌گیری کروناویروس جدید در جهان متوقف نشده است و این ویروس همچنان قربانی می‌گیرد.
کد خبر: ۲۲۱۷۹۰
۱۲:۳۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۱۹۹ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان ۷۳۵ هزار و ۸۳۳ نفر بوده که ۳۴ هزار و ۸۴۷ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۵۶ هزار و ۱۴۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

به‌طور کلی در جهان ۵۴۴ هزار و ۷۲۵ مورد ابتلای فعال به کروناویروس جدید وجود دارد که از این میان ۵۱۶ هزار و ۴۳۲ مورد معادل ۹۵ درصد از مبتلایان وضعیت خفیف داشته و تنها ۲۸ هزار و ۲۹۳ مورد معادل ۵ درصد از مبتلایان در وضعیت وخیمی قرار دارند.
مناطق مکه مکرمه قرنطینه شد

«محمد العبد العالی» سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی از ثبت ۱۴۵ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد تا شمار کلی مبتلایان به ۱۴۵۳ نفر افزایش یابد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: موارد جدید شناسایی شده در شهرهای مکه، دمام، ریاض، مدینه، جده، هفوف، خبر،قطیف، طائف، تبوک، بریده، ینبع، الرس، خمس مشیط، ظهران، صامطه و الدوادمی تشخیص داده شده اند.

از سوی دیگر مقامات عربستان از اجرای تدابیر احتیاطی اضافی در شماری از مناطق مسکونی مکه مکرمه و اعمال مقررات ممنوعیت آمد و شد در این اماکن خبر دادند.

به نقل از پایگاه خبری عاجل سعودی، خبرگزاری عربستان به نقل از یک منبع در وزارت کشور اعلام کرد: در پرتو توصیه‌های بهداشتی صادره از جانب جناح‌های مسئول برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به هدف حفظ جان شهروندان، اجرای تدابیر بهداشتی اضافی در مناطق مسکونی مکه مکرمه مقرر شده است.

به گفته این منبع، تدابیر مذکور شامل قرنطینه برخی مناطق و اعمال مقررات آمد و شد ۲۴ ساعته در آن مناطق می باشد.
کرونا در فرانسه

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۸ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت فرانسه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۸ نفر از شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و شمار کلی فوتی ها به ۳۰۲۴ نفر رسیده است.

شمار مبتلایان فرانسه نیز به ۴۰۱۷۴ نفر رسیده است.
پنتاگون: شمار مبتلایان به کرونا در میان نظامیان آمریکا به ۵۶۹ تن رسید

وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در میان نظامیان آمریکا به ۵۶۹ تن رسیده است. این در حالی است که این رقم روز جمعه ۳۰۹ نفر اعلام شده بود.
پوتین: مردم باید به‌طور مستمر در جریان آخرین تحولات مربوط به کرونا قرار گیرند

رئیس‌جمهور روسیه به مقامات نواحی فدرال این کشور دستور داد که به‌طور مستمر شهروندان را در جریان آخرین تحولات مربوط به کرونا قرار دهند و از این طریق با شایعات و اظهارات بی‌اساس مقابله کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در یک نشست ویدیویی با مسئولان نواحی فدرال روسیه به آنها دستور داد که به‌‌طور مستمر مردم را در جریان آخرین تحولات و اقدامات انجام‌شده در رابطه با شیوع ویروس کرونا قرار دهند.

ولادیمیر پوتین در این خصوص تأکید کرد: «ما باید با آرامش، اعتماد به نفس و اطمینان کار کنیم. از جمله موارد مهم این است که مردم را به‌طور دائم و دقیق در جریان آخرین تحولات مربوطه و اقدامات انجام شده [برای مقابله با شیوع کرونا] قرار دهیم.»

بر اساس آمارهای رسمی دولت روسیه،‌ تاکنون ۱۸۳۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
شمار مبتلایان کرونا در ترکیه از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت ترکیه شامگاه دوشنبه با اعلام مثبت بودن تست کرونای ۱۶۸ تن دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور، شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی به ۱۰ هزار و ۸۷ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، براساس گزارش وزارت بهداشت این کشور در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند تا شمار جان‌باختگان در این کشور به ۱۶۸ تن افزایش یابد.

آنکارا برای مهار کرونا دست به سلسله اقدامات پیشگیرانه زده است، در همین ارتباط رجب طیب اردوغان روز شنبه برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا، دستور توقف تمام پروازهای بین‌المللی در ترکیه را صادر کرد.

پیش از این نیز رفت و آمد شهروندان بالای ۶۵ سال و مبتلایان به بیماری‌های مزمن در ترکیه ممنوع اعلام شد.
مبتلایان به کرونا در ایتالیا از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفت

مقامات درمانی ایتالیا روز دوشنبه اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۵۰ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند تا مجموع مبتلایان در این کشور به ۱۰۱ هزار و ۷۳۹ نفر برسد.

ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد که با ابتلای ۴۰۵۰ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا، مجموع مبتلایان به ۱۰۱ هزار و ۷۳۹ نفر رسیده است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۱۲ نفر دیگر در ایتالیا به دلیل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کرونا در این کشور اروپایی به ۱۱ هزار و ۵۹۱ نفر برسد.

منطقه لومباردیا در شمال ایتالیا که از آن به عنوان کانون شیوع کرونا در ایتالیا یاد می‌کنند، همچنان پیشتاز تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در این کشور است.
مجوز سازمان دارو و غذا آمریکا به استفاده از داروی ضد مالاریا برای بیماران کرونا

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در مجوزی، مصرف اضطراری دو داروی ضد مالاریا را برای درمان بیماران کرونا صادر کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روز یکشنبه مجوز مصرف اضطراری داروهای کلروکین و هیدروکسی کلروکین (داروهای ضد مالاریا) را برای درمان بیماران بستری شده مبتلا به کووید۱۹ صادر کرد.

پایگاه خبری politico نوشت، این سازمان اجازه داده است تا داروها به انبار استراتژیک ملی آمریکا ارسال شود و پزشکان طبق شرایط مناسب، وقتی آزمایش بالینی در دسترس یا امکان پذیر نباشد، استفاده کنند.
سازمان جهانی بهداشت : روند کرونا در ایتالیا و اسپانیا اکنون ثابت است

رئیس فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گفت که روند مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا و اسپانیا از روند افزایشی به طور بالقوه به مرحله ثبات رسیده است.

دکتر مایکل رایان در ژنو به خبرنگاران با تأیید روند ثبات در ایتالیا و اسپانیا در مواجهه با ویروس کرونا گفت: اما وقت آن نیست که از اقدامات سختگیرانه برای محدود کردن و ردیابی شیوع ویروس کرونا دست بکشیم.

رایان افزود: اکنون باید ویروس را به روند نزولی کشانده و این به خودی خود اتفاق نمی‌افتد.

رایان در کنفرانس خبری گفت: ما باید با اقدامات جدی از جمله قرنطینه و منع تردد و رفت و آمد در ایتالیا، اسپانیا و جاهای دیگر روند ثبات در شیوع ویروس کرونا را ببینیم.

این سازمان قبلاً به ایالت نیویورک اجازه استفاده از این دو دارو را داده است؛ برخی از بیمارستان‌های آمریکا این داروها را به پروتکل‌های درمانی خود اضافه کرده‌اند.
بی‌تفاوتی رئیس‌جمهور برزیل به کرونا

سایت توییتر روز دوشنبه کلیپ‌های ویدیویی از «خاویر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل را که در آنها تدابیر قرنطینه بهداشتی برای مهار ویروس کرونای جدید را بی‌فایده می خواند، حذف کرد. این موضوع از سوی سایت‌های اجتماعی نقض قوانین شمرده شده است.

رئیس جمهوری برزیل پیش از این کلیپ‌هایی از حضورش در بین طرفدارانش در برازیلیا را منتشر کرده بود که این امر نقض تدبیر پیشگیرانه این کشور در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی به هدف مهار شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رفت.

بولسونارو در یکی از این کلیپ‌ها به یک فروشنده می‌گوید: آنچه از مردم شنیده‌ام این است که آنها می‌خواهند کار کنند. از اول گفتم که ما احتیاط خواهیم کرد و افراد بالای ۶۵ سال باید در خانه بمانند.

فروشنده نیز به پولسونارو می‌گوید: ما نمی‌توانیم بیکار باشیم؛ این ترس وجود دارد که اگر از بیماری نمیریم، گرسنگی خواهیم کشید. رئیس جمهور نیز در پاسخ او می گوید: شما نخواهید مرد.

رئیس جمهوری برزیل همچنین در کلیپ دیگری از شهروندان این کشور می‌خواهد که به زندگی عادی برگردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: