۰
رئیس نظام روانشناسی:

اعلام آمادگی ۳۰ هزار روانشناس برای خدمت در سامانه ۴۰۳۰

حاتمی گفت: ۷۰۰ روانشناس و مشاور داوطلب به سامانه ۴۰۳۰ معرفی شدند و تاکنون ۳۰ هزار نفر اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۲۱۷۲۲
۱۵:۲۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از آغازین روز‌های بحرانی ویروس کرونا، جلساتی مبنی بر کنترل و مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته است و ۷۰۰ روانشناس و مشاور داوطلب به سامانه ۴۰۳۰ معرفی شدند تا به افراد جامعه آرامش دهند. تاکنون ۳۰ هزار روانشناس و مشاور اعلام آمادگی کرده‌اند تا در سراسر کشور به مردم ارائه خدمت دهند.

او با اشاره به بزرگترین تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن، بیان کرد: با بروز استرس و اضطراب، قدرت تدافع بدن نسبت به دریافت و جذب انواع بیماری‌ها پایین می‌آید و علاوه بر اختلال سیستم عصبی، سیستم هموستاز بدن را با مشکلاتی رو به رو می‌سازد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه باید در وهله اول مشکلات و معضلات را در شرایط هموار پذیرفت، گفت: پذیرش واقعیت مشکلات یکی از ارکان اصلی کاهش استرس و اضطراب است، به طور کلی افرادی که با منطق و ذهن آزاد مباحث تلخ را می‌پذیرند، سریع‌تر با واقعیت کنار می‌آیند و این موضوع سبب می‌شود تا افراد با مباحث و موضوعات هوشیارانه‌تر عاقلانه‌تر برخورد کنند.

حاتمی در خصوص مدیریت استرس یادآوری کرد: تمامی افراد جامعه باید استرس خود را مدیریت کنند، زیرا در این موارد انسان‌های خلاق و باهوش شکست‌ها را می‌توانند به راحتی تبدیل به موفقیت و فرصت کنند. البته شایان ذکر است؛ به خانواده‌ها توصیه می‌شود، در این شرایط بحرانی کودکان خود را به ورزش، خواب مناسب، کتاب خوانی و تغذیه خوب ترغیب کنند، زیرا این موارد استرس را کنترل می‌کنند و می‌توانند بدن افراد را نسبت به حواشی این ویروس تنظیم کنند.

او بیان کرد: قرنطینه یا این سبک جدید زندگی با سال‌های گذشته متفاوت است، به طوری که باید با فرزندان رابطه صمیمی و دوستانه برقرار کرد تا آن‌ها نیز با شرایط خود را وفق دهند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: