۰

تلاش آمریکا برای انتقال نیروهایش به پایگاهی جدید در غرب عراق

ارتش آمریکا به دنبال تاسیس پایگاهی جدید در مرز عراق و سوریه با این هدف است که نیرو‌های نظامی خود و سامانه پدافند هوایی پاتریوت را در آنجا مستقر کند.
کد خبر: ۲۲۱۱۲۰
۱۱:۳۸ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه اسپانیایی «آتلایار» در گزارشی از تلاش آمریکا برای تاسیس پایگاه نظامی جدیدی در غرب عراق پرده برداشت.

در این گزارش آمده است که به گفته برخی منابع امنیتی به محض تاسیس این پایگاه در محله البغدادی در شهر هیت در شمال استان الانبار که هم مرز با کشور سوریه است، سریعا سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» در آن مستقر می‌شود.

این روزنامه مدعی است که هدف از تاسیس این پایگاه حمایت از پایگاه عین الاسد و منافع آمریکا در عراق است.

پیش از این مرکز فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در خاورمیانه موسوم به «سنتکام» اعلام کرده بود که برای محافظت از نیرو‌های آمریکایی، سامانه پدافند هوایی در عراق مستقر می‌کند.

از سوی دیگر، علی خضیر، استاندار نینوا خبر خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی القیاره را تکذیب کرد و این اقدام را به منزله خروج از خاک عراق ندانسته بلکه آن را بخشی از انتقال نظامیان آمریکایی داخل این کشور دانست.

وی تاکید کرد که نیرو‌های آمریکایی هرگز این استان که نزدیک به سوریه، کردستان عراق و استان‌های صلاح الدین و الانبار است ترک نمی‌کنند.

استاندار نینوا افزود: دولت عراق درخصوص این جابجایی و جایگزینی نیرو‌های آمریکایی اطلاع دارد و می‌داند که عملیات خروج نیست و خواستار توضیح آمریکا درباره این اقدام در مقابل جهانیان است.

پایگاه‌های آمریکا در عراق در ماه‌های اخیر و در ادامه تجاوگری هایش علیه نیرو‌های عراقی مورد هدف قرار گرفت و بار‌ها در معرض حملات موشکی و راکتی قرار گرفت چرا که این نیرو‌ها بر اساس مصوبه پارلمان باید این کشور را ترک کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: