۰

دولت افغانستان و طالبان بر سر آزادی زندانیان به توافق رسیدند

دولت افغانستان و گروه طالبان در دومین نشست خود بر سر آزادسازی زندانیان دو طرف به توافق دست یافتند.
کد خبر: ۲۲۱۱۱۱
۱۳:۳۸ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، گروه طالبان و نمایندگان دولت افغانستان در دومین نشست خود که از طریق کنفرانس ویدئویی انجام شد، بر سر آزادی زندانیان از پایان ماه میلادی جاری به توافق دست یافتند.

در همین ارتباط نیز «زلمی خلیلزاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در حساب کاربری خود در توئیتر گفته است: این یک پیشرفت مثبت است و این ملاقات‌ها از پیشرفت خوب این روند اطمینان می‌دهد.

همچنین سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که کنفرانس ویدئویی این گروه و نمایندگان حکومت که با حضور نمایندگان آمریکا، قطر و صلیب سرخ انجام شده، چهار ساعت طول کشیده است.

او گفته که آزادی زندانیان در تاریخ ۳۱ مارس عملاً آغاز خواهد شد و آنها برای تائید زندانیان خود یک هیات را به زندان بگرام خواهند فرستاد تا رهایی زندانیان مطابق فهرست داده شده انجام شود.

طالبان اما در مورد تعداد زندانیانی که آزاد خواهند شد، چیزی نگفته‌اند.

از سوی دیگر شورای امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای گفته است که آزادی زندانیان مطابق با فرمان محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور صورت خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده که نخست صد نفر از زندانیان طالبان با درنظرداشت سن، وضعیت بهداشتی و آسیب پذیری آنها در برابر ویروس کرونا «به خاطر همدردی بشری» و بعد از گرفتن تضمین از گروه طالبان و زندانیان مبنی بر عدم بازگشت به میدان جنگ، آزاد خواهند شد.

آزادی زندانیان، کاهش خشونت‌ها، آتش بس دائمی و مذاکرات بین الافغانی از موضوعات مورد بحث در نشست اخیر دولت افغانستان و گروه طالبان بوده است.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: