۰

مردم طرح فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند

ذوالفقاری گفت: روند شیوع بیماری هنوز کاهشی نیست و مردم باید برای کاهش روند شیوع بیماری این طرح را جدی بگیرند که نیازی به برخوردهای انتظامی و نظامی نباشد.
کد خبر: ۲۲۱۱۱۰
۱۳:۳۶ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «حسین ذوالفقاری» در نشست خبری صبح امروز (پنج شنبه ۷فروردین )در توضیحاتی در رابطه با جزییات طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: تقریبا اکثر کشورهای جهان با بیماری کرونا درگیر هستند و کشورها هم در این زمینه تصمیمات سخت وحداکثری و برخی اقدامات ایجابی اتخاذ و در حال اجرای این اقدامات است.

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای مسلح و آحاد ملت در قالب بسیج همگانی برای مقابله با این بیماری در صحنه حضور دارند،اظهار داشت: در طول این مدت شاهد هستیم اکثر مردم به توصیه ها عمل کردند اما تعدادی هم به این موضوع اهمیت ندادند، مردم از مسئولان درخواست کنترل بیشتر دارند و همه به خوبی می دانیم که اگر زنجیره انتقال بیماری قطع نشود نمی توانیم شاهد کاهش ابتلا باشیم و آمار نشان از کاهش مبتلايان نمی دهد.

وی با اشاره مراحل مختلف این طرح گفت: برای کنترل خودروها به شهرها کد ملی، پلاک خوردو و بیمه افراد ملاک شناسایی است، برخی کارمندان یا کارگران باید برای کار به جای دیگر بروند استانداری ها تدابیری اتخاذ کرده اند که مشکلی برای این افراد ایجاد نشود.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطر نشان کرد: هر طرحی به دلیل محدودیت های که ایجاد می کند قاعدتا مشکلاتی دارند و مخالفین و موافقینی دارد اما ما پیش بینی لازم را انجام داده ايم، البته اعمال محدودیت ها شامل خطوط ریلی، هوایی و زمینی نیز می شود.

 

وی با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه باری، نیروهای درمانی، پلیس و آتش نشانی از این اعمال محدودیت مستثنا هستند،گفت: محور دیگر طرح تعطیلی ادارات، پارک ها و بوستان ها است، هر نقطه ای که محل تجمع باشد باید بسته شود.

ذوالفقاری افزود: در مورد اعمال محدودیت برای اصناف سه گروه درنظر گرفته شده است، گروه اول که خدمات برای مردم ارائه می دهندکه باید فعال باشند و محدودیت زمانی برای این گروه وجود ندارند و مردم برای خدمات ضروری خود نگران نباشند،گروه دوم اصنافی هستندکه باید تعطیل شوند و اجازه فعالیت تا پایان اجرای طرح را ندارند و گروه سوم اصنافی هستند که باید با نظر استانداری ها فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام اصناف و مراکزی که فعالیت دارند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، البته بخشی از این تصمیمات قبلا در برخی استانها انجام شده است.

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد: همگان باید توجه داشته باشند که برگزاری هرگونه مراسم رسمی و غیر رسمی که محل تجمع افراد باشد لغو می شود. رهبر انقلاب نیز با توجه به تاکیدات و رعایت مسائل بهداشتی سفر خود به مشهد را لغو کردند.

وی در ادامه در مورد ساعات حضور کارکنان و کارمندان در ادارات نیز گفت: فعالیت ادارات و دستگاههای دولتی براساس بخشنامه معاونت ریاست جمهوری است و بر همین اساس باید حداقل حضور در ادرات و با تاکید بر دور کاری باشد، در حال حاضر بخش عمده ای از کارکنان دولت که حدود دو میلیون نفر هستند که در آموزش و پرورش و دانشگاه ها هستند تعطیل اند،تعدادی از کارکنان که در بخش بهداشت و درمان ،پلیس ،امداد و آتش نشانی هستندباید فعالیت داشته باشند،سایر کارمندان در ادارات بنا به تشخیص باید حداقل حضور را داشته باشند.

ذوالفقاری تاکید کرد: ضمانت اجرایی این تصمیم این است که رانندگان خودرو هايي که قصد رفتن به شهرها را که ساکن آن شهرها هستند را دارند اجازه ورود به شهر را ندارند و در صورت تخلف خودروهای آنها ۱ ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد،اصناف خاطی هم ۱ ماه محل کسب آنها پلمب خواهد شد.

 

وی با تاکیدبر اینکه عزم دولت برای اجرای این راسخ است گفت: امروز بسیاری از مردم معترض هستند که چرا تصمیمات سختی برای مقابله با شیوع کرونا اجرایی نشده است و این طرح در راستای عمل به خواست مردم طراحی و اجرایی می شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: امیدواریم آن تعدادی که این بیماری را جدی نگرفته اند آن را جدی بگیرند تا نیاز به تصمیمات سخت نباشد، تمام دادستان ها ،نیروی انتظامی و‌داداسراها در تمامی نقاط کشور در اجرای این طرح حضور دارند.

ذوالفقاری تاکید کرد: مدت اجرای این طرح دوهفته پیش بینی شده است که پس از هفته اول مشکلات آن رفع خواهد شد. اگر روند بیماری کاهشی باشد اجرای طرح هم بررسی خواهد شد اما اگر شدت بیماری افزایش یابد نحوه اجرای طرح هم تشدید می شود.

وی افزود: روند شیوع بیماری هنوز کاهشی نیست و مردم باید برای برای کاهش شیوع این طرح را جدی بگیرند که نیازی به برخوردهای انتظامی و نظامی نباشد.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: