۰

دعای توسل برای رهایی از کرونا در بین‌الحرمین قرائت شد

شب گذشته هم‌زمان با حلول ماه شعبان، دعای توسل در بین‌الحرمین قرائت شد و زائران در گوشه و کنار حرم مطهر امام حسین ( علیه السلام ) و حضرت عباس ( علیه السلام ) برای رهایی از کرونا این دعا را زمزمه کردند. دعای توسل برای رهایی از کرونا در بین‌الحرمین قرائت شد
کد خبر: ۲۲۱۰۵۰
۱۱:۲۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، هر ساله هم‌زمان با شب اول ماه شعبان زائران بسیاری از کشورهای مختلف در این ایام پرفضیلت که میلاد حضرت عباس ( علیه السلام ) و امام حسین ( علیه السلام ) نیز است، به کربلا مشرف می‌شدند و در جوار حرم مطهر این دو برادر با توزیع شکلات و شیرینی اقدام به برپایی مراسم جشن می‌کردند.

همچنین برپایی سفره‌های سبزررنگ نذری حضرت عباس ( علیه السلام ) و توزیع آجیل مشکل‌گشا از دیگر فعالیت‌هایی بود که زائران و مجاوران حرم کربلا در ایام ماه پرفضیلت شعبان به ویژه هفته اول این ماه به آن اهتمام داشتند.

اما امسال با شیوع ویروس کرونا در جهان، عراق نیز مرزهای خود را بسته و امکان تشرف زائران عتبات به کربلا از هیچ جای دنیا وجود ندارد ، حتی با توجه به اطلاعیه استاندار کربلا، ورود و خروج از این شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است و نه تنها زائران ایرانی بلکه حتی خود مردم عراق نیز نمی‌توانند برای عرض ارادت به امام حسین ( علیه السلام ) به کربلا مشرف شوند.

بر همین اساس، شب گذشته هم‌زمان با حلول ماه شعبان، جمعی از مجاوران حرم مطهر به زیارت حضرت عباس ( علیه السلام ) و امام حسین ( علیه السلام ) مشرف شدند، اما حرم امام حسین ( علیه السلام ) و حضرت عباس ( علیه السلام ) که هر ساله در چنین ایامی مملو از جمعیت بود و زائران بسیاری برای حضور در جوار ضریح این بزرگواران به ویژه دعای زیر قبه امام حسین ( علیه السلام ) باید دقایق بسیاری را در صف منتظر می‌شدند، به دلیل بسته شدن این شهر برای جلوگیری از شیوع کرونا بسیار خلوت بود. به طوری که زائران در کنار ضریح امام حسین ( علیه السلام ) به تعداد انگشتان دست هم نمی‌شدند و به راحتی می‌توانستند به زیارت و دعا بپردازند.

همچنین شب گذشته در اولین شب ماه شعبان، با توجه به تأکید آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید به توسل به اهل بیت ( علیه السلام ) به منظور رهایی از کرونا، در بین‌الحرمین دعای توسل خوانده شد و هر کسی در گوشه و کنار حرم یا بین الحرمین و حتی در اطراف این مکان مقدس زیرلب این دعا را به نیت مهار کرونا زمزمه کرد و از ائمه اطهار ( علیه السلام ) خواستند تا به زودی این گرفتاری را از مردم جهان رفع کند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: