۰

مقاومت یک استان عراق در برابر شیوع کرونا

با وجود گذشت یک ماه از شناسایی نخستین ابتلا به «ویروس کرونا» در عراق و رسیدن آمار مبتلایان به بیش از ۳۲۰ مورد، تاکنون «صلاح الدین» تنها استان عراقی می باشد که گزارشی از ابتلا به این ویروس منتشر نکرده و در برابر این بیماری مقاومت کرده است.
کد خبر: ۲۲۰۹۳۱
۱۴:۵۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،همه ۱۸ استان عراق (بدون احتساب حلبچه به عنوان استان) گزارشهایی از ابتلا به ویروس کرونا منتشر کرده اند، اما استان صلاح الدین که تقریبا در مرکز عراق (شمال بغداد) قرار دارد، تاکنون از ابتلا به این ویروس مصون مانده است.
تدابیر شدید بهداشتی و اقدام های به موقع پیشگیرانه به باور مقام های استان تاکنون در ایمنی صلاح الدین عراق از خطر کرونا نقش موثر داشته است.
این در حالی است که همه استان های پیرامون ابتلا به این ویروس را گزارش کرده و برخی از آنها دارای بیشترین آمار ابتلا در عراق هستند، اما مقام های استان صلاح الدین تاکنون اجازه نفوذ به ویروس به داخل این استان را نداده اند.

مقام های استان از همان نخستین روزهای بروز و ثبت کرونا در عراق با اقدام هایی مانند کنترل رفت و آمدها و جلوگیری از ورود ساکنان دیگر مناطق کشور، راه انتشار ویروس را سد کرده اند.
دیاله، سلیمانیه، کرکوک، اربیل، نینوا (موصل)، الانبار و بغداد هفت استان همسایه صلاح الدین را تشکیل می دهند که بغداد با ۱۰۴ مورد بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را در عراق دارد.
سلیمانیه با ۶۷ مورد، اربیل با ۲۶ مورد، کرکوک با ۸ مورد، دیاله با ۶ مورد، نینوا با ۵ مورد و الانبار با یک مورد از استانهای آلوده به ویروس کرونا در عراق گزارش شده اند .
این درحالی است که راه های متعدد ارتباط رسمی و غیر رسمی به علاوه روابط خویشاوند و عشایری مختلفی بین این صلاح الدین با مردم استان های همجوار وجود دارد، اما مقاومت این استان در برابر نفوذ ویروس تاکنون از مسائل سوال برانگیز بوده است.
وزارت بهداشت عراق دیروز (سه شنبه) آخرین آمار ابتلا به ویروس را در ۱۷ استان ۳۲۸ نفر و متوفیان را ۳۷ مورد و شفایافتگان را ۸۰ نفر اعلام کرد.
استان اربیل امروز (چهارشنبه) از ثبت دو مورد و المثنی (در جنوب عراق) از شناسایی ۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند تا شمار مبتلایان در سراسر عراق به ۳۳۷ نفر برسد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: