۰

۶ ترفند پنهان گوگل مپس که از آن بی‌خبر بودید

در این مطلب قصد داریم به ۶ ویژگی پنهان گوگل مپس بپردازیم.
کد خبر: ۲۲۰۵۳۱
۱۰:۱۱ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نیازی به پرداختن عمیق به موضوع ترافیک شهری، پیچ‌وخم‌های مزاحمت‌آمیز، مشکلات جاده‌ها، شلوغی و از این قبیل چیز‌ها نیست. همه می‌دانید که چه ۱ ساعت در طول روز در خیابان‌ها و جاده‌ها باشید چه ۱ روز، مسائل پیرامون شهر و شهرسازی می‌تواند بسیار سرسام‌آور باشند، به ویژه زمانی که در مسافرت باشید، یا بدتر از آن، برای نخستین بار به شهری سفر کنید.

ما نمی‌خواهیم سوگواری کنیم — به جای آن، می‌کوشیم تا به دنبال راه چاره باشیم. یکی از بهترین چاره‌ها در رویارویی با چنین مشکلاتی، بهره‌گیری از یک راهنما است. امروزه با پیشرفت گوشی‌های هوشمند و گسترش چشمگیر اپلیکیشن‌ها، بسیاری از کار‌های ما به سرعت در حال انجام شدن هستند؛ از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی گرفته تا اپلیکیشن‌های سفارش خوراک، پوشاک، خودرو، دستیابی سریع به پزشک و دامپزشک، خرید و فروش وسایل دست‌دوم، و ده‌ها خدمات دیگر، همگی زندگی ما را بسیار آسان‌تر از گذشته کرده‌اند.

یکی از این اپلیکیشن‌های بسیار کارامد و پیشرفته، گوگل مپس (نقشه گوگل) است. به بیانی ساده، این برنامه، کل شهر که جدا، کل جهان را درون مشت‌تان جای می‌دهد.

با بهره‌گیری از گوگل مپس، می‌توانید به ذخیره کردن آدرس مکان‌هایی که همیشه به آنجا می‌روید، بپردازید — از مکان‌هایی به مانند رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، پارکینگ‌ها، مراکز خرید، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، اطلاعاتی به مانند چگونگی سرویس‌دهی، کوتاه‌ترین و خلوت‌ترین مسیر از مبدا فعلی شما به آنجا، و غیره، اطلاعاتی شایسته دریافت کنید — نزدیک‌ترین پارکینگ‌ها را نقطه‌یابی کنید، و ده‌ها ویژگی دیگر که گوگل مپس به شما ارایه می‌دهد.

کاربران اندرویدی می‌توانند اپلیکیشن گوگل مپس را از فروشگاه گوگل پلی، و کاربران آی‌فون و آی‌پد می‌توانند آن را از اپ استور به صورت رایگان دریافت کنند.

همه این‌ها را گفتیم، ولی هنوز قابلیت‌های گوگل مپس تمام نشده‌اند؛ برای مثال، این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید مسیری که همیشه از آن گذر می‌کنید را به صورت آفلاین (بدون استفاده از اینترنت) دریافت کنید، تا در مواقعی که سیگنال از دست می‌دهید (اتصال اینترنت قطع می‌شود)، همچنان بتوانید از آن بهره‌مند شوید.

راه رفتن خود را به صورت زنده تماشا کنید

فرض کنید خودروی خود را در جایی پارک کرده‌اید که فاصله زیادی با آن دارید و مسیر را به درستی نمی‌شناسید. زمانی که وارد گوگل مپس می‌شوید، مکان فعلی شما با یک دایره آبی نمایان می‌شود؛ به هر کجا که حرکت کنید، آن دایره نیز حرکت می‌کند. این یکی از روش‌های جستجوی مقصد مورد نظر، و شناخت خیابان‌های اطراف است —، ولی اگر در جایی با خیابان‌ها و کوچه‌های پیچیده روبه‌رو شوید، به همراه دایره گاهی سر از ناکجاآباد درمی‌آورید، به ویژه اگر سیگنال از دست داده باشید.

با ویژگی نمای زنده گوگل، کار از مرز آسانی هم گذر می‌کند؛ با نگه داشتن گوشی خود به سمت روبه‌رو، به کمک دوربین آن، می‌توانید به طور دقیق ببینید که به کجا می‌روید.

این ویژگی با بهره‌گیری از دوربین گوشی، ساختمان‌های اطراف شما را اسکن می‌کند، و یک پیکان گنده در وسط صفحه قرار می‌دهد، و به سمت مسیری که باید حرکت کنید، جهت خود را به منظور راهنمایی تغییر می‌دهد.

برای بکارگیری از این ویژگی، مراحل زیر را طی کنید:

مقصد خود را مشخص کنید.
آیکون Walking را برگزینید.
در پایین صفحه، Live View را بزنید.
حال دوربین خود را به طرف ساختمان‌ها و تابلو‌های راهنمایی رانندگی بگیرید؛ می‌بینید که نوشته‌هایی به مانند نام خیابان‌ها و ساختمان‌ها به همراه یک پیکان بزرگ روی صفحه پدیدار می‌شوند تا راهنمایی‌تان کنند.

به کمک حالت ناشناس، پنهان شوید

یکی از ویژگی‌های نو برای کاربران اندرویدی، بهره‌گیری از حالت ناشناس است. این یعنی می‌توانید مکان و موقعیت فعلی خود به اضافه مکان‌هایی که در گوگل مپس جستجو کردید را پنهان، و از دسترس عموم خارج کنید، و به صورت ناشناس و مخفی به استفاده از این اپلیکیشن بپردازید.

برای فعال کردن آن، آیکون پروفایل خود که در زاویه بالا و راست صفحه وجود دارد را لمس کنید، و سپس گزینه Turn on Incognito Mode را انتخاب کنید.
برای غیرفعال کردن آن، همان راه را طی کنید، و سپس Turn off Incognito Mode را برگزینید.

بهره‌گیری از نقشه به صورت آفلاین

آیا تابحال شده که در بدترین وضعیت ممکن، سیگنال از دست بدهید؟ خوشبختانه گوگل مپس به شما این امکان را می‌دهد که مسیر مورد نظر خود را به صورت آفلاین دریافت کنید، و بدون استفاده از اینترنت، از آن بهره ببرید.

به این منظور، مراحل زیر را طی کنید:

مقصد مورد نظر را مشخص کنید.
در پایین صفحه، نام مکان یا آدرس را وارد کنید.
منوی سه‌نقطه‌ای در بالا و راست صفحه را لمس و باز کنید.
گزینه Download offline map را لمس کنید تا مراحل دریافت نقشه آغاز شود.

مسیر سفر خود را برنامه‌ریزی کنید

اگر گوگل مپس می‌گوید که حرکت از مبدا تا مقصد، ۷ ساعت به طول می‌انجامد، ولی پس از گذر ۸ ساعت به محل مورد نظر خود می‌رسید، این به دلیل آن است که ایستگاه‌های میان راه خود را مورد محاسبه قرار نداده‌اید، در حالی که این امکان را دارید تا آنان را برگزینید، تا زمان دقیق‌تری را به دست آورید.

مراحل زیر را برای بهره‌گیری از آن طی کنید:

مقصد خود را به مانند رستوران یا پمپ بنزین مورد نظر وارد کنید.
گزینه Directions را لمس کنید.
منوی سه‌نقطه‌ای در بالا و راست صفحه را لمس و باز کنید.
گزینه Add stop را لمس کنید و هر ایستگاهی که فکر می‌کنید در میان راه با آن روبه‌رو خواهید شد را اضافه کنید.
گزینه نهایی Done را لمس کنید، تا یک زمان تخمینی مناسب از مبدا تا رسیدن به مقصد دریافت کنید.

مکانی را برای پارک خودرو پیدا کنید

اینکه از پیش بدانید که کجا می‌توانید خودروی خود را پارک کنید، همچون ریختن آب یخی بر سر در فصل گرماست! به ویژه زمانی که برای رفتن به جایی، دیرتان شده است. به جای آنکه مدت‌ها در خیابان بچرخید تا یک پارکینگ پیدا کنید، گوگل مپس نزدیکترین و مناسب‌ترین پارکینگ‌ها را در یک چشم‌برهم‌زدن برا‌ی‌تان پیدا می‌کند. این جدا از آرامش خیال، در صرفه‌جویی از بنزین نیز بسیار کارامد و کارساز است.

مراحل زیر را به این منظور طی کنید:

نام مکان و موقعیت فعلی خود را وارد کنید.
گزینه Directions را لمس کنید.
در کنار زمان تخمین‌زده‌شده برای رسیدن به مقصد در پایین صفحه، حرف P (پارکینگ) را می‌بینید؛ آن را لمس کنید. اگر قرمز بود، یعنی فضای پارک محدود است، ولی اگر آبی بود، یعنی پیدا کردن جای پارک راحت است.
گزینه Find parking را لمس کنید.
لیستی از پارکینگ‌های موجود پدیدار خواهد شد. یکی از آنان را برگزینید، و سپس Add parking را لمس کنید.
پارکینگ برگزیده‌شده، به عنوان نخستین ایستگاه شما در مسیرتان ثبت خواهد شد، حال می‌توانید مقصد بعدی
خود را پیش بگیرید.

پیش از آنکه به مکانی بروید، ظاهر آن را ببینید

پیش از آنکه به هتل یا جایی بروید، تصاویر مربوط به درون و بیرون آن را می‌توانید مشاهده کنید.

مراحل زیر را به این جهت طی کنید:

مکان و موقعیت خود را به مانند هتل یا رستوران مورد نظر انتخاب کنید.
در پایین و چپ صفحه، یک چهارگوش با عکسی درون آن می‌بینید؛ نمای آن برگرفته از خیابانی است که هتل در آن بنا شده است — آن را لمس کنید، و به مانند عکس‌های دیگر، با انگشتان خود آن را بزرگ یا کوچک کنید و نقاط گوناگون آن را تماشا کنید.

جمع‌بندی
بهره‌گیری از فناوری پیر و جوان ندارد — بکارگیری مناسب از آن می‌تواند بسیاری از فشار‌ها و دلواپسی‌های روزمره ما را کاهش دهد. از آن فرار نکنید، ولی به آن وابسته هم نشوید.

منبع: آی تی رسان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: