۰
روزنامه آمریکایی:

تعالیم اسلام سهم بالایی در مبارزه با ویروس کرونا دارد

روزنامه نیوزویک آمریکا در مقاله‌ای به تعالیم پیامبر اسلام (ص) در خصوص نظافت و نوع واکنش‌ در قبال بیماری‌های واگیردار پرداخت. تعالیمی که به نوشته این روزنامه، این روزها پزشکان به شدت بدان‌ها توصیه می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۰۴۳۰
۱۰:۰۶ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه نیوزویک آمریکا در مقاله‌ای به تعالیم پیامبر اسلام (ص) در خصوص نظافت و نوع واکنش‌ در قبال بیماری‌های واگیردار پرداخت. تعالیمی که به نوشته این روزنامه، این روزها پزشکان به شدت بدان‌ها توصیه می‌کنند.

در این مقاله‌ای که به قلم «کریچ کانسیدین» نوشته شده، آمده است که شیوع کرونا در سراسر جهان دولت‌ها و رسانه‌ها را برای ارائه توصیه‌ها جهت مبارزه با این ویروس به تکاپو انداخته و مراجعه به متخصصین امور بهداشتی و پزشکی به خصوص بیماری‎های واگیردار افزایش یافته است.

دکتر «آنتونی فوسی» متخصص پیشگیری و دکتر «سانجای جوبتا» خبرنگار پزشکی به این روزنامه گفتند که التزام به نظافت و رعایت قرنطینه از مهم‌ترین تدابیر برای جلوگیری از بیماری‌های واگیردار است.

نویسنده مقاله در ادامه این سؤال را مطرح می‌کند که چه کسی برای اولین بار به رعایت بهداشت و لزوم رعایت قرنطینه برای جلوگیری از شیوع بیماری واگیر دار توصیه کرد؟ او سپس پاسخ می‌دهد که «پیامبر اسلام محمد در ۱۴۰۰ سال پیش.»

او نوشت: «علی رغم اینکه پیامبر اسلام به هیچ وجه کارشناس بیماری‌های مرگبار نبود، اما یک توصیه خوب برای جلوگیری و مبارزه با شیوع بیماری واگیر دار همچون کرونا دارد.»

طبق این مقاله، پیامبر اسلام (ص) توصیه کرده است که مبتلایان به بیماری از افرادی که سالم هستند جداسازی شوند و به انسان‌ها توصیه کرده است که به صورت روزانه نظافت خود را رعایت کنند. نویسنده در ادامه احادیثی از پیامبر اسلام را در این خصوص در مقاله خود ذکر کرد.

او نوشت که پیامبر اسلام می‌گوید: «هنگامی که شنیدید در سرزمینی طاعون آمده وارد آن‌جا نشوید؛ اما اگر در مکانی که شما هستید طاعون آمد از آن خارج نشوید.» و همچنین ایشان می‌گوید: «مبتلایان به بیماری‌های عفونی باید از دیگر افراد سالم جداسازی شوند.»

نویسنده افزود: اگر یک فردی به بیماری دچار شود پیامبر اسلام چه توصیه‌ای به وی دارد؟ مسلما او را تشویق خواهد کرد تا به معالجه پزشکی و مصرف دارو بپردازد.

نویسنده در اینجا روایتی از «اسامه بن شریک» از پیامبر اکرم را شاهد گرفت که طبق این روایت، اعراب به پیامبر گفتند: «ای رسول خدا آیا از دارو استفاده نکنیم؟ فرمودند: بله ای بندگان خدا از دارو استفاده کنید؛ خداوند متعال بیماری قرار نداد مگر اینکه برای آن شفایی قرار داد مگر یک بیماری؛ پرسیدند کدام بیماری؟ پاسخ داد: پیری»

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: «پیامبر اسلام در ایجاد توازن میاد ایمان و عقل حکیمانه رفتار می‌کرد در حالیکه در خلال هفته‌های گذشته برخی گفتند که صرف دعا کردن می‌تواند ما را از ویروس کرونا حفظ کند و نیازی به رعایت قواعد قرنطینه نیست.»

«کریچ کانسیدین» به یک روایت دیگری از «الترمذی» اشاره کرد که روزی یک اعرابی در خصوص شترش از پیامبر (ص) سؤال کرد و گفت که ای رسول الله افسارش را ببندم و توکل کنم یا بازش کنم و توکل کنم؟ پیامبر پاسخ داد: افسارش را ببند و سپس توکل کند.

این نویسنده آمریکایی در پایان نوشت که علی رغم اینکه نبی اسلام می‌گوید دین یک قانون اساسی جامع برای زندگی بشر است اما از پیروانش می‌خواهد تا اقدامات پیشگیرانه را برای تضمین امنیت و سلامت و رفاه خود را در پیش گیرند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: