۰

عدم برگزاری نماز جمعه سهم مسلمانان هند در کنترل کرونا

رهبران مسلمان هند با توجه به گسترش ویروس کرونا در این کشور اعلام کردند که نماز جمعه تا پایان ماه جاری برگزار نخواهد شد.
کد خبر: ۲۲۰۴۱۰
۱۲:۳۹ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،  رهبران مسلمان هند با توجه به گسترش ویروس کرونا در این کشور اعلام کردند که نماز جمعه تا پایان ماه جاری برگزار نخواهد شد.

به گزارش رسانه های هندی، وزارت بهداشت هند روز جمعه اعلام کرد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۲۴۶ نفر رسیده است درحالی که ۵ نفر از جمله یک جهانگرد ایتالیایی به دلیل ابتلا به این ویروس در هند  جان خود را از دست داده اند.

جماعت اهل حدیث در کشمیر در این باره تصمیم گرفت برگزاری نماز جماعت در این منطقه را تا پایان ماه به تعویق بیاندازد.

رهبران اسلامی در شهر های لاکنو و مومبای نیز اقدامات مشابه در این زمینه انجام داده اند.

مولانا کلبه جواد رهبر شیعه در شهر لاکنو گفت: نماز جمعه تا ۳۱ ماه مارس در مسجد آصفی برگزار نخواهد شد.

وی همچنین از امامان سایر شهرها درخواست کرد تا برگزاری نماز جمعه را تا پایان ماه جاری متوقف کنند.

خالد رشید یک رهبر اهل سنت نیز از سالمندان و بیماران خواسته است تا به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، از حضور در مساجد خودداری کرده و در خانه ها به عبادت خود مشغول شوند.

جماعت اهل حدیث در بیانیه ای گفت: تصمیم برای عدم برگزاری نماز جمعه با توجه به آموزه های اسلام گرفته شده است. مسلمانان می توانند در خانه به عبادت مشغول شوند. 

در شهر مومبای مراکز مقدس حاج علی و ماهیم تا اطلاع ثانوی بسته شده اند.

تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی کرونا توسط نخست وزیر هند

نارندرا مودی نخست وزیر هند پنجشنبه شب در پیامی تلوزیونی خطاب به مردم هند از تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی  ویروس کرونا خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد که دولت هند در روز یکشنبه در دهلی و سایر شهر های بزرگ این کشور ممنوعیت رفت و آمد وضع خواهد کرد.

مودی گفت: تبعات اقتصادی ویروس کرونا نگران کننده است و ما باید خود را آماده کنیم. ما باید با قاطعیت و حفظ بردباری با این ویروس مقابله کنیم.

نخست وزیر هند همچنین به مردم این کشور اطمینان داد که به اندازه کافی مواد خوراکی و ضروری در هند وجود دارد و مردم نباید هراسان به مراکز خرید هجوم ببرند.

تعدادی از کارشانسان بهداشتی اخطار داده اند که روش هند در آزمایش محدود کرونا در این کشور می تواند خطرناک باشد و نمی تواند آمار دقیقی از تعداد افراد مبتلا به این ویروس را ارائه دهد.

با این حال مقام های  هندی اعلام کرده اند که آمار اعلام شده از سوی دولت هند صادقانه است و این کشور بر اساس دستور العمل های سازمان جهانی بهداشت و روش های سایر کشور ها اقدام به آزمایش افراد دارای علایم کرونا می کند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: