۱

درخواست آیت‌الله محقق داماد از پاپ برای رفع تحریم‌ها علیه ایران

رییس مطالعات فرهنگستان علوم در نامه‌ای به پاپ فرانسیس نوشت: این روزها عموم ملت ایران اعم از کودکان، سالخوردگان، زنان ومردان در شهرها و روستاها از یک سو با فراگیر شدن ویروس منحوس کرونا مواجه شدند و هرلحظه جان دادن عزیزی را در کنار خود تجربه می‌کنند. از سوی دیگر نیز با تحریم‌های دولت ایالات متحده که درد و رنج آنان را چند برابر ساخته، بسیاری از راه حل مشکلات را به روی آنان مسدود کرده است.
کد خبر: ۲۲۰۴۰۲
۱۱:۳۱ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رییس مطالعات فرهنگستان علوم در نامه‌ای به پاپ فرانسیس نوشت: این روزها عموم ملت ایران اعم از کودکان، سالخوردگان، زنان ومردان در شهرها و روستاها از یک سو با فراگیر شدن ویروس منحوس کرونا مواجه شدند و هرلحظه جان دادن عزیزی را در کنار خود تجربه می‌کنند. از سوی دیگر نیز با تحریم‌های دولت ایالات متحده که درد و رنج آنان را چند برابر ساخته، بسیاری از راه حل مشکلات را به روی آنان مسدود کرده است.

رییس مطالعات فرهنگستان علوم در نامه‌ای به پاپ فرانسیس درخواست کرد که او به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان نسبت به رفع رفتار غیرانسانی دولت ایالات متحده برای تحریم ایران، اقدام کند.

در نامه سید مصطفی محقق داماد که امروز سه شنبه‌ منتشر شد، آمده است: اطمینان دارد که این ایام که زندگی بشر در سراسر جهان با مشکل بیماری کرونا روبروشده پدر مقدس با قلبی آکنده از اندوه برای رفع این بلای عمومی و تسکین آلام بشری در کنار همه انسانهای دلسوخته به درگاه آفریدگار بی نیاز دست نیاز و دعا دارند.

محقق داماد افزود: این روزها عموم ملت ایران اعم از کودکان، سالخوردگان، زنان ومردان در شهرها و روستاها از یک سو با فراگیر شدن ویروس منحوس کرونا مواجه شدند و هرلحظه جان دادن عزیزی را در کنار خود تجربه می‌کنند. از سوی دیگر نیز با تحریم‌های دولت ایالات متحده که درد و رنج آنان را چند برابر ساخته، بسیاری از راه حل مشکلات را به روی آنان مسدود کرده است.

رییس مطالعات فرهنگستان علوم ایران با تاکید بر اینکه تحریم‌ها مستقیم بر آسایش و زندگی مردم ایران اثر گذاشته و آنان را از حقوق طبیعی خود محروم کرده است، اظهار کرد: اینجانب بدون توجه به علل واسباب این اقدام غیرانسانی از سوی دولت ایالات متحده، به عنوان یکی از روحانیون ایران از محضر آن پدر روحانی می خواهم که به عنوان رهبر محترم کاتولیک های جهان و جانشین پطرس مقدس، برای رفع این تحریم ها اقدام فرمایند.

وی خاطرنشان کرد: به یقین این اقدام بشر دوستانه موجب خوشنودی حضرت عیسی (ع) منادی صلح و بشارت و زمینه ساز رضایت خداوند قادر متعال و قبول دعاها به درگاه او خواهد بود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به حدود ۱۶۰ کشور سرایت کرده است. طبق اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۸۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
وَ لَنْ تَرْضا عَنْکَ الْيَهودُ وَ لَا النَّصارا حَتّا تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إنَّ هُدَا اللّٰهِ هُوَ الْهُدا وَ لَإنِ اتَّبَعْتَ أَهْوائَهُمْ بَعْدَ اللَّذی جائَکَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَکَ مِنَ اللّٰهِ مِن وَّلِیٍّ وَّ لا نَصيرٍ
يهود و ترسا هرگز از تو راضى ‏نشوند مگر آنكه از كيش آنها پيروى كنى؛ بگو: تنها هدايتِ‏ خدا، هدايت است. اگر پس از علمى كه تو را حاصل شد، از هوسهاى آنان پيروى كنى، از سوی خدا سرور و ياورى نخواهى داشت (بقرة 120)