۰

فراکسیون‌های شیعه در عراق یک کمیته هفت‌گانه تشکیل می‌دهند

فراکسیون پارلمانی الفتح از تشکیل کمیته هفت‌گانه جدیدی از میان گروه‌های شیعه خبر داد که ماموریت آن ابلاغ مخالفت این گروه‌ها به برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در مورد مأمور کردن عدنان الزرفی، نخست وزیر مکلف عراق و نیز نامزد کردن یک شخصیت مناسب برای تصدی این پست در آینده است.
کد خبر: ۲۲۰۳۹۹
۱۱:۲۳ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، فراکسیون پارلمانی الفتح از تشکیل کمیته هفت‌گانه جدیدی از میان گروه‌های شیعه خبر داد که ماموریت آن ابلاغ مخالفت این گروه‌ها به برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در مورد مأمور کردن عدنان الزرفی، نخست وزیر مکلف عراق و نیز نامزد کردن یک شخصیت مناسب برای تصدی این پست در آینده است.

 عامر الفایز، از نمایندگان فراکسیون الفتح در گفتگویی با شفق نیوز گفت: روسای احزاب و فراکسیون‌های شیعه به جز سائرون و النصر دو نشست جداگانه در منزل عمار الحکیم، رئیس جریان الحکمه داشتند که یکی از این نشست‌ها برای روسای احزاب و نشست دیگر برای روسای فراکسیون‌های سیاسی در پارلمان بود.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این نشست‌ها بر تشکیل یک کمیته هفتگانه به توافق دست یافتند تا این کمیته مخالفت این گروه‌ها را به برهم صالح برای مکلف کردن عدنان الزرفی جهت تشکیل دولت اعلام کند.

الفایز گفت: اصرار برهم صالح برای نامزد کردن الزرفی باعث می‌شود که کشور وارد بحران سیاسی شود و همچنین این اقدام برهم صالح به منزله زیر پا گذاشتن حق گروه‌های شیعه و فراکسیون اکثریت در پارلمان است.

این نماینده ائتلاف الفتح گفت، کمیته هفتگانه جدید در دوره آتی یک شخصیت مناسب را برای تصدی پست نخست وزیری بر اساس حق قانونی خود نامزد خواهد کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: