۰

تظاهرا‌ت‌ها علیه عدنان الزرفی در تعدادی از استان‌های عراق

پس از مامور کردن عدنان الزرفی برای تشکیل دولت عراق از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور، تظاهرات‌هایی علیه الزرفی در چند استان عراق برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۰۱۶۸
۱۲:۴۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، پس از مامور کردن عدنان الزرفی برای تشکیل دولت عراق از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور، تظاهرات‌هایی علیه الزرفی در چند استان عراق برگزار شد.

تظاهرکنندگان در استان نجف اشرف مخالفت خود را با نامزد کردن عدنان الزرفی جهت تشکیل دولت عراق اعلام کردند.

در بیانیه تظاهرکنندگان نجف آمده است که آنها نسبت به انتخاب هر شخصیت سیاسی که از سال ۲۰۰۳ تاکنون در روند سیاسی عراق مشارکت داشته و شروط توسط تظاهرکنندگان را برای رهبری این مرحله موقت دارا نباشد، کاملاً و قاطعانه مخالف هستند.

در این بیانیه آمده است: ما همچنان به شدت با روش‌های مقامات سیاسی عراق در تعلل ورزیدن و اجرا نکردن خواسته‌های به حق تظاهرکنندگان مخالف هستیم.

از سوی دیگر، غیث محمد، یکی از فعالان میدان تحصن بغداد در مصاحبه با سایت الحره گفت: تظاهرکنندگان به همان دلایلی که با محمد توفیق علاوی مخالفت کردند، با الزرفی مخالف هستند. تصاویری در میدان التحریر چسبانده شده که نشان دهنده مخالفت تظاهرکنندگان با الزرفی است، اما نگرانی‌ها از کروناویروس مانع از تظاهرات گسترده در اعلام مخالفت با وی می‌شود.

در همین حال، ده‌ها تن از ساکنان استان الدیوانیه تظاهراتی را در مخالفت با مامور کردن عدنان الزرفی برای تشکیل دولت عراق برگزار کردند.

سجاد حسین، یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به سایت المربد گفت: خواسته‌های ما شامل انتخاب نخست وزیری به دور از احزاب سیاسی و سهمیه‌بندی‌ها است و اینکه وی یک شخصیت مناقشه برانگیز نباشد.

وی ادامه داد: خواسته‌های ما همچنین شامل تشکیل کمیساریای مستقل انتخابات و تعیین زمان برگزاری انتخابات زودهنگام است.

همچنین مردم ذی‌قار نیز در مخالفت با انتخاب عدنان الزرفی به خیابان‌ها آمدند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: