۰

پيام آيت الله سيستانى در خصوص ضرورت رسيدگى به مبتلايان به کرونا

آیت الله العظمی سید علی سیستانی در پاسخ به سوالی پیرامون تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاران در مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا عنوان داشتند: چه بسا اقدامات کادر پزشکی و پرستاران در درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا از لحاظ اهمیت همچون تلاش‌های رزمندگان قهرمان حافظ مرزها است.
کد خبر: ۲۲۰۰۲۸
۱۵:۵۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، دفتر آیت الله سیستانی در پاسخ به پرسشی درباره تلاش های کادر پزشکی و درمانی که مشغول رسیدگی به امور مبتلایان به بیماری کرونا هستند، دیدگاه مرجعیت عالی شیعه را منتشر ساخت.

متن پرسش و پاسخ به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دفتر مرجع اعلی آقای سیستانی حفظه الله تعالی

السلام علیکم ورحمه الله و برکاته

آنچه در این روزها مردم بر اثر ویروس کرونا به آن مبتلا شده اند بر شما پوشیده نیست. همچنین کادر پزشکی و پرستاری و داوطلبان در بیمارستان ها و مراکز پزشکی که مشغول رسیدگی به امور مبتلایان هستند، سلامتی خود را به خطر می اندازند و چه بسا جان خود را در این راه فدا می کنند، چرا که در معرض انتقال و به ابتلا به ویروس هستند. دیدگاه مرجعیت دینی در این خصوص چیست؟

بسمه تعالی

درمان بیماران و مراقبت از آنها و انجام امور مربوط به ایشان، یک واجب کفائی بر پزشکان، کادر پرستاران و سایرین است، اما مسئولان ذی ربط باید تمامی ملزومات ضروری را جهت حفاظت آنان از خطرات ابتلا به این بیماری فراهم کنند و هیچ کوتاهی از آن پذیرفته نیست.

شکی نیست که اقدامات آن عزیزان- علی رغم تمامی چالش‌ها- اقدامی بزرگ و تلاشی است که نمی‌توان برای آن قیمتی تعیین کرد، چه بسا اهمیت کار آنها همچون تلاش‌ نیروهای مبارز قهرمان در مرزها در دفاع از کشور و مردم باشد.

مطمئناً خداوند تبارک و تعالی تلاش‌های آنها را در دنیا ارج نهاده و نه تنها در آخرت ثواب این کار را به آنها اعطا می‌کند، بلکه امید می‌رود هر کس که جان خود را در این راه فدا کرده است، پاداش شهید و جایگاه شهید در روز قیامت به او داده شود. ما از آنها به دلیل اقدام انسانی گرانقدرشان قدردانی کرده و از خداوند قادر متعال می‌ طلبیم تا از آنها حفاظت کرده و آنها را از هر بدی محفوظ بدارد که خداوند شنوا و اجابت کننده است.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: