۰

۶۳ درصد از ظرفیت کاروانهای حج تمتع تکمیل شد

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد: ۶۳ درصد از ظرفیت تخصیص یافته به کاروان های حج تمتع ۹۹ پرشده است.
کد خبر: ۲۲۰۰۰۹
۱۶:۳۷ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال 98 امروز به ریاست حجت الاسلام والسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این جلسه اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد: فرآیند ثبت نام از اولویت‌های ذخیره نیز از روز چهارشنبه، 21 اسفند ماه فعال شده و تاکنون بیش از49 هزار نفر از دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه 1386 با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir نام نویسی و کاروان خود را انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورتصریح کرد: سازمان حج و زیارت تسهیلات مناسبی را برای عدم مراجعه حضوری زائران به بانک ‌ها جهت واریز قسط اول ثبت نام حج و ارائه مدارک به مدیران کاروان ها درکارگزاری ها فراهم کرده است.

سرپرست حجاج ایرانی نیز با تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای تسهیل در ثبت نام زائران تاکید کرد: به نحوی برنامه ریزی شود که شیوع کرونا درفراهم کردن مقدمات اجرایی سفر حجاج ایرانی خللی ایجاد نکند.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز همدلی و همیاری مجموعه سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری را عامل ارائه خدمات بهتر به زائران حج وعتبات عالیات دانست و مشکلاتی را که شیوع ویروس کرونا دراین حوزه ایجاد کرده است، برشمرد.

رئیس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه وضعیت کنونی فعالیت دفاتر زیارتی را نیز تحت تاثیرقرار داده است، افزود: در تلاش هستیم تا این دفاتر هم از مساعدت ها و معافیت هایی که دولت برای برخی از کسب و کارها در نظر گرفته است؛ بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: همکاران سازمان حج در تلاش اند مقدمات سفرحج آینده فراهم شود و در حوزه عتبات نیز با حضور مسئولان این حوزه ضمن بررسی مشکلات، برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهتر در دستور کار قرار دارد.

این جلسه با توضیحات حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درخصوص برنامه های موردنظر این حوزه در حج 99 و استفاده هرچه بیشتر زائران از برنامه های فرهنگی ادامه یافت.

وی ازپیشنهادهای ارائه شده در زمینه برگزاری دعای کمیل و حضور گسترده تر زائران ایرانی در نمازجماعت مسجدالحرام و مسجدالنبی و دیگر مساجد مکه گزارش داد.

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت نیز تاکید کرد که برگزاری دعای کمیل در بین الحرمین مدینه از مطالبات اصلی زائران ایرانی است و مسئولان حج و زیارت همواره در مذاکرات حج از کشور میزبان خواسته اند به وعده خود در خصوص برگزاری دعای روح بخش کمیل در جوار حرم نبوی و جنت البقیع با بهبود یافتن اوضاع امنیتی عمل کند.

در پایان این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش هتل های خود پخت درمکه و ایجاد 13 کاروان زوجی برای زائران 9 استان کشور در حج آینده خبر داد و سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج افزود: هماهنگی با طرف سعودی و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران " هما" برای هرچه بهتر برگزارشدن عملیات انتقال و بازگشت حجاج ایرانی درحال انجام است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: