۰

برگشت مهاجران افغان از ایران افزایش یافته است

وزارت مهاجران افغانستان اعلام کرد که طی هفته اخیر روند برگشت مهاجران از جمهوری اسلامی ایران بصورت بی سابقه افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۱۹۶۲۳
۱۳:۲۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،رضاباهر معاون سخنگوی وزارت مهاجران به رسانه های محلی افغانستان گفته است که روز چهارشنبه هفته گذشته 7 هزار و 700 تن و روز پنجشنبه نیز 8 هزار و 987 نفر از اتباع افغانی مقیم ایران وارد کشورشان شده اند.

منابع خبر افغانستان از مرز اسلام قلعه نیز روز سه شنبه هفته گذشته گزارش داده بود که 10 هزار و 94 نفر از ایران به افغانستان برگشته اند.

به باور باهر پس از شیوع ویروس کرونا در ایران تعداد برگشت‌کنندگان مهاجر افغانی به کشورشان افزایش یافته است.

معاون سخنگوی وزارت مهاجران افغانستان گفته است که این رقم نسبت به آماری که پیش از شیوع کرونا داشتیم، 6 تا 7 برابر افزایش را نشان می دهد.

باهر می گوید که مهاجران افغان در ایران از شیوع و گسترش ویروس کرونا نگران اند و به همین علت شمار برگشت کنندگان افزایش یافته است.

افزایش بازگشت مهاجران افغان نگرانی ها در باره شیوع بیشتر ویروس کرونا را در افغانستان افزوده است و وزارت بهداشت این کشور بارها تأکید کرده است که با برگشت روزانه شمار زیادی از مهاجرانبه افغانستان احتمال شیوع این ویروس در این کشور بیشتر می شود.

وزارت بهداشت افغانستان امروز شنبه گفته است که سه مورد مثبت دیگر نیز در سه استان شمال و شمال شرق این کشور ثبت شده و رقم مبتلایان به 10 نفر رسیده است.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: