۰

اعزام مشاوران مذهبی به بیمارستان‌ها

حجت الاسلام مؤمنی از اعزام مشاوران مذهبی به بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: بیش از ۲۵۰ طلبه در قالب قرارگاه جهادی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان کار ضدعفونی سطح شهر را بر عهده دارند.
کد خبر: ۲۱۹۳۰۴
۰۹:۳۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام مؤمنی از اعزام مشاوران مذهبی به بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: بیش از ۲۵۰ طلبه در قالب قرارگاه جهادی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان کار ضدعفونی سطح شهر را بر عهده دارند.

حجت الاسلام سید حسین مومنی پیرامون اقدامات انجام شده طلاب جهادی در راستای خدمت رسانی به مردم، اظهار کرد: یکی از وظایفی که از لحاظ شرعی و دینی بر عهده طلاب خاصه در شرایط سخت قرار گرفته است، خدمت به هم نوع است.

وی تصریح کرد: بر این اساس طلاب به دلیل آموزه های دینی در عرصه خدمت رسانی به مردم جزء پیشتازان هستند، طلاب جهادی حوزه علمیه اصفهان با تشکیل قرارگاه جهادی طلاب در مواقع مختلف و حساس برای انجام خدمت فعال بوده است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: طلاب جهادی حوزه علمیه اصفهان تحت قالب این قرارگاه برای خدمت در عرصه های مختلف چون سیل، زلزله و...به مردم خدمت رسانی می کنند، به عنوان مثال طلاب جهادی در سیل اخیر بسیار فعالانه عمل کرد.

وی بیان کرد: رسالت تشکیل قرارگاه جهادی هماهنگی و برنامه ریزی بین افراد متقاضی علاقه مند جهت خدمت با مراکز نیازمند به خدمت و بسترسازی جهت اعزام نیروها به عرصه های مختلف است.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه یکی از اتفاقات ناراحت کننده ای که اخیرا رقم خورده است و کشور را کاملا درگیر کرده است، ورود ویروس کرونا به کشور و شیوع آن در بین استان ها است، که یک عزم ملی و هماهنگی یکپارچه جهت فائق آمدن بر آن می طلبد، گفت: همه ما باید بدانیم این مشکل برای همه ملت است و این مشکل متعلق به فرد خاص، شهر خاص و گروه خاصی نیست و موضوع شروع این ویروس از کدام شهر اصلا الان موضوعیت ندارد و مقابله همه جانبه یک وظیفه همگانی است و جز با اتحاد و هماهنگی حداکثری محقق نخواهد شد.

وی با تأکید براینکه مردم ما همانطور که در هشت سال جنگ تحمیلی همواره ثابت کرده اند با اتحاد یکپارچگی می توانند بر هر مشکلی فایق آیند، در این دوران حساس نیز پیروز خواهند شد، خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی همانطور که در جنگ وخدمت رسانی به مردم در سیل پیش قدم بودند نیز در عرصه خدمت به مردم در میدان حفظ سلامت مردم نیز پیشگام شدند و تنها صنفی که با لباس خدمت خود جدای از رسالت حقوقی خود پا درعرصه خدمت رسانی گذاشته است طلاب حوزوی هستند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۵۰ نفر از طلاب حوزه علمیه اصفهان تحت قالب قرارگاه جهادی برای خدمت رسانی به منظور حفظ سلامتی مردم و کنترل شیوع ویروس کرونا سازماندهی شده اند و در ۱۵ گروه مختلف در عرصه گندزدایی مکان های عمومی، ضدعفونی کنندگی معابر و سطوح وحتی مکان هایی که نیاز به مشاوره های فردی جهت ارتقاء بهداشتی روانی افراد است، در حال فعالیت بوده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر طلاب متخصص در زمینه امداد رسانی آماده خدمت رسانی در مراکز درمانی وکمک به کادر پزشکی وپرستاری هم هستند، این قرارگاه جهادی طلاب به صورت دائمی برقرار است و به فراخر زمان رسالت این قرارگاه تغییر خواهد کرد.

گفتنی است، طلاب علاقه مند و متقاضی برای انجام خدمت در شرایط حاضر به منظور ضدعفونی کردن سطوح شهر می توانند با مراجعه به شبکه اجتماعی ایتا به آدرس https://eitaa.com/gharagah_jahadi یا @gharagah_jahadi عضو شوند و اسم و مشخصات خود را به ادمین گروه یا شماره ۰۹۱۳۱۲۹۹۹۴۷ ارسال کنند.

 

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: