۰

بیعت شاهزاده معارض سعودی با احمد بن عبدالعزیز

یک شاهزاده سعودی در اعتراض به بازداشت اخیر شاهزادگان این کشور به دستور ولی‌عهد، با «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه سعودی اعلام بیعت کرد.
کد خبر: ۲۱۹۲۸۴
۰۸:۴۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «خالد بن فرحان آل سعودی» شاهزاده معارض سعودی که در حال حاضر مقیم آلمان است به شیوه‌ای متفاوت به بازداشت اخیر شاهزادگان سعودی به دستور «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور واکنش نشان داد.

وی در توییتر نوشت: «با "احمد بن عبدالعزیز" به عنوان شاه سعودی بیعت می‌کنم. این پیام تمام خانواده آل‌سعود است، کسانی که سفر آنها به خارج از کشور ممنوع شد، سرکوب شدند و اجازه ابراز مخالفت با تمام سیاست‌های ملک سلمان به آنها داده نشد؛ سیاست‌هایی که ستون و جایگاه بلاد حرمین شریفین را در مسیر تحمیل کسی که شایستگی ولی‌عهدی ندارد، به لرزه درآورده است.»

وی در توییت دیگری نوشت: «آزادی از پایه‌های ایمان و تضمین ادامه پویایی زندگی است. اما این تنها با حرکتی عقلانی و پایدار رخ می‌دهد که نظام سیاسی آزاد در کشور حرمین شریفین به وجود آورد.»

ابتدای هفته جاری اعلام شد، احمد بن عبدالعزیز و «محمد بن نایف» از مهمترین رقبای محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی به همراه شماری دیگر از شاهزادگان به اتهام برنامه‌ریزی برای کودتا بازداشت شده‌اند.

احمد بن عبدالعزیز عموی محمد بن سلمان است و پس از شاه کنونی شانس بیشتری برای جانشینی دارد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» یکشنبه هفته جاری از آزادی شماری از شاهزاده‌های بازداشت‌شده سعودی بعد از بازجویی خبر داد.

این روزنامه به نقل از افراد مطلع نوشت که «عبدالعزیز بن سعود بن نایف» وزیر کشور عربستان سعودی و پدرش «سعود بن نایف بن عبد العزیز» بعد از بازجویی آزاد شده‌اند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: