۰

کرونا عامل کاهش چشمگیر ذخایر خون و فرآورده های خونی در کشور

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور، میزان مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۱۹۲۷۷
۱۶:۳۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، محمدرضا مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به آخرین آمار مراجعه مردم جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور متاسفانه میزان مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

او ادامه داد: نیاز بیمارستان‌ها و استان‌های مختلف به خون و انواع فرآورده‌های خونی از همین مراکز تامین می‌شود اما اگر به همین روال پیش برویم به دلیل کاهش مراجعه مردم در زمینه تامین خون بیماران و نیازمندان با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: از اول اسفند تا به امروز ۸۹۴۳ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و ۱۴۸ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

او گفت:از این تعداد ۶۷۳ واحد پلاکت در مراکز انتقال خون سطح استان تهران اهدا شده است. امیدواریم مردم مشارکت بیشتری در خصوص اهدا خون با هدف رفع نیاز بیماران و مراجعه کنندگان داشته باشند.
مهدی زاده یادآوری کرد: از ابتدای امسال تا آخر بهمن تعداد ۱۶۱ هزار و ۲۶۰ نفر در سطح استان تهران برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۹۰ هزار و ۶۳۷ نفر موفق به اهدای خون و فرآورده‌های خونی مانند پلاکت و پلاسما شده‌اند.

او افزود: در حال حاضر وضعیت ذخایر انواع گروه خونی در تهران بهتر از سایر استان‌های کشور است اما به طور کلی در برخی از گروه‌های خونی، میزان ذخیره بین ۲ تا ۳ روز و در برخی دیگر از گروه خونی هفت روز است .

مهدی زاده در پایان گفت: این میزان ذخیره خون طی ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده است. امیدواریم شهروندان تهرانی در جهت رفع نیاز بیماران و نیازمندان مشارکت بیشتری در کار خیر و خداپسندانه اهدای خون داشته باشند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: