۰

تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر اهمیت آگاهی و مراقبت بهداشتی در خصوص شیوع کرونا

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا بر اهمیت آگاهی و مراقبت های بهداشتی همزمان با شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.
کد خبر: ۲۱۷۹۹۶
۱۸:۰۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا بر اهمیت آگاهی و مراقبت های بهداشتی همزمان با شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

ایشان که امروز خطبه های نماز جمعه را در حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) ایراد نمود، بر لزوم رعایت بهداشت براساس روش های علمی تاکید کرد و اظهار داشت : لازم است با توجه به وضعیت فعلی، مراقبت های بهداشتی علمی و به دور از توهمات و سنن منسوخ در پیش گرفته شود.

شیخ عبدالمهدی کربلایی با تاکید بر اینکه نباید در برخورد با ویروس کرونا به سخنان توهمی و بی اساس گوش داد، افزود: پویایی انسان و جامعه و قدرت آنها برای تحقق وظایف، مأموریت هایی است که انسان باید انجام دهدو این مأموریت، قدرت آنها در شکوفایی و برتری و اهمیت آگاهی بهداشتی در داخل جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: مفهوم صحیح بهداشتی این است که انسان قدرت بهداشتی و روانی و جسمی برای انجام وظایف و مأموریت هایش داشته باشد.

نماینده آیت الله سیستانی با بیان اینکه آگاهی بهداشتی دارای ارکانی است، ادامه داد: اولین رکن، افزایش آگاهی بهداشتی و نشر آن همراه با نشر چنین فرهنگی با استناد به اهل فن و افراد متخصص و به دور از توهمات و احادیث بی اساس است.

وی با اشاره به اینکه ما مفاهیم بهداشتی داریم که در عصر فعلی جهل محسوب می شود، تاکید کرد: شهروندان باید امور پیشگیرانه را جدی بگیرند و نسبت به آنها بی تفاوت نباشند اما به امور بدون مستند توجهی نداشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: