۰

وضعیت بحرانی استان لرستان در پی وقوع سیلاب

بارش باران از عصر دوشنبه و ادامه داشتن شدت بارندگی ها وضعیت کنونی استان لرستان را بحرانی کرده و با وقوع سیلاب در برخی شهرستان ها راه های ارتباطی قطع شده است.
کد خبر: ۲۱۷۹۰۱
۱۶:۵۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سیل فروردین ماه همچنان در خاطره ها باقی است و چند ماهی پس از وقوع سیل اخیر هنوز برخی از زیرساخت ها به صورت کامل مرمت نشده اند و ویرانی ها در برخی شهرستان ها هچون شهرستان پلدختر بر چهره شهر حاکم بوده که سیلی دوباره در کمین استان لرستان است.

بالا آمدن سطح آب در رودخانه ها و ادامه شدت بارندگی وضعیت برخی شهرستان های استان لرستان را بحرانی کرده است، سیلاب به برخی منازل مسکونی آسیب وارد کرده، راه های دسترسی و پل ها قطع شده، ریزش و رانش در جاده های لرستان صورت گرفته و با توجه به قطع شدن گاز در شهر معمولان مردم این شهر به سوخت نیاز دارند، در شهرستان دلفان نیز به علت وقوع سیلاب و تخلیه برخی مناطق روستایی مردم نیاز شدید به چادر دارند.

راه دسترسی ۱۵۰ روستا در لرستان قطع شده است

گودرز امیری، معاون استاندار، بیان داشت: در استان لرستان تاکنون 70 میلی متر بارندگی رخ داده است و ۱۳۵میزان بارش تا ۱۶۵ میلی متر پیش بینی شده است.

وی از قطع شدن راه دسترسی ۱۵۰ روستا خبر داد و افزود: ۴۰۰ اکیپ خدماتی و امدادی در سطح استان مستقر شده و ستادهای مدیریت بحران در سطح استان تشکیل شده است.

حشمت بهمنی، فرماندار دلفان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: وضعیت این شهرستان بحرانی است و تاکنون بیش از ۱۳۰ میلی متر بارش باران داشته ایم.

وی با اشاره به وقوع سیلاب و تلاش برای منتقل کردن مردم به نقاط امن اظهار کرد: سیل فروردین یک چهارم سیل کنونی نبوده است.

فرماندار دلفان با بیان اینکه به تجهیزات، لودر و بولدوزر نیاز داریم، یادآور شد: هم اکنون راه ارتباطی 40 روستا در شهرستان دلفان قطع شده است.

روستاهای الیگودرز در محاصره سیلاب هستند

حمید کشکولی، فرماندار الیگودرز به خبرنگار رسا در خرم آباد، گفت: رودخانه زز در این شهرستان طغیان کرده است و بیش از ۱۶۰ میلی متر در بخش زز، ماهرو و ذلقی بارش باران داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: به علت ریزش بهمن جاده الیگودرز به زز و ماهر در گردنه «گله بادوش» و جاده اصلی شول آباد - خرم آباد بسته شده است.

کشکولی بیان کرد: هفت روستا در الیگودرز در محاصره سیلاب بوده و این مناطق تخلیه شده اند وتاکنون ۲۷ واحد مسکونی در الیگودرز خسارت دیده است.

جاده معمولان پلدختر مسدود است

سیدحبیب الله موسوی، بخشدار معمولان، گفت: جاده معمولان - خرم آباد در نزدیکی چم حیدر به دلیل ریزش کوه و جاده معمولان پلدختر در نزدیکی روستای دمرود افرینه به دلیل آبگرفتگی مسدود شد.

وی با اشاره به تلاش عوامل راهداری، پلیس راه و نیروی انتظامی برای بازگشایی جاده افزود: به علت شدت بارندگی رانندگان از تردد در این جاده خودداری و از مسیرجایگزین آزادراه پل زال رفت وآمد کنند.

موج دوم بارش‌ها تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد

رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: موج اول بارشی از غروب روز دوشنبه وارد استان شده و ریزش‌های آن تا غروب امروز سه شنبه ادامه داشت و موج دوم بارش‌ها از امشب آغاز شده و تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به شدت بارندگی ها از امشب تا بعدازظهر چهارشنبه حوزه رودخانه کشکان، شهرها و روستاهای مسیر آن، رودخانه تیره شهرستان دورود، شهر و روستاهای مسیر آن و شهر نورآباد سه کانون بحران در لرستان خواهند بود.

منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: