۰

اگر کودک شما هم از آمپول ترس دارد حتما بخوانید

اکثر کودکان از آمپول می ترسند قبل از اینکه او را نزد پزشک ببرید از آمپول حرفی نزنید و اما او را نسبت به فواید واکسیناسیون آگاه کنید همچنین می توانید عروسک محبوبش را به مطب ببرید.
کد خبر: ۲۱۷۷۲۴
۱۳:۴۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،آمپول زدن و واکسیناسیون ممکن است به محافظت از بچه ها در برابر بیماری های مختلف کمک کند، اما آنها مطمئنا صدمه می بینند ؛ جای تعجب نیست که بیشتر کودکان از آمپول می ترسند - و این به این معنی نیست که آنها باید همیشه آمپول بزنند. در واقع، بسیاری از بچه های کوچک تا زمانی که 4 ساله شوند، بیش از 20 واکسن را زده اند. در این بخش از نکات مربوط به کودکان در نمناک چندین راهنمایی موثر و کامل برای کمک به آرام کردن کودکان در هنگام مراجعه کردن به پزشک وجود دارد.

راه حل و روش های صحیح برای رفع ترس کودک از آمپول

صحبت کردن مادر با کودک:

حقیقت را بگویید:اگر کودکتان بپرسد که قرار است آمپول بزنند، الکی نگویید خیر. مطمئن شوید که آنها می دانند که این آمپول ها چیزی هستند که از آنها محافظت می کند. نگویید آمپول درد ندارد، به سادگی و صادقانه پاسخ دهید، بله، درد دارد، اما فقط برای چند ثانیه.

زیاد شلوع و فاش نکنید؛

قبل از مراجعه به پزشک، زیاد به فرزندتان گیر ندهید در عوض، به هیچ وجه چیزی نگویید، مگر آنکه بپرسند با این حال، اگر شما پاسخ را نمی دانید، می توانید بگویید:"ممکن است امروز نیاز داشته باشید، اما مطمئن نیستم که امروز انجام شود،"

مبهم بودن همیشه خوب جواب می دهد - زمانی که به بچه ها می گویم که باید نمودار را ببینم تا متوجه شوم که آنها به واکسن نیاز دارند یا خیر، معمولا از عجله امتناع می کنم. اگر زیادی در مورد آمپول صحبت کنید، احتمالا کودکان را برای مراجعه به پزشک نگران و عصبی می کنید و نگرانی های او می تواند تا جایی که تا تمام وقت وحشت زده باشد، افزایش یابد.

والدین کودکان را در مطب پزشک نگه می دارند:

جلوگیری از درد فیزیکی:بعضی از کارشناسان توصیه می کنند که کرم بی حسی در حدود 20 دقیقه قبل از واکسن استفاده شود، چون می تواند پوست را بی حس کند.از پزشک خود بپرسید که کدام مارک را توصیه می کند ؛ در طی واکسیناسیون، با فشار دادن دست خود، ایجاد چهره های خنده دار، گفتن شوخی یا داستان، بازی کردن و یا صرفا خواندن آهنگ مورد علاقه اش، کودکتان را منحرف کنید.

خیلی به او نزدیک نشوید و اجازه دهید که پرستارها کارشان را بکنند:

اگر فرزند شما هیستریک باشد، بهتر است شما عقب بمانید و اجازه دهید که پرستار یا پزشک کار را بکنند.بچه ها گاهی اوقات بیش از حد به واکسن واکنش نشان می دهند، از این رو بدانند که آنها به والدینشان پاسخ می دهند (که شاید ممکن به عپم اجازه واکنس زدن از طرف شما شود).

اگر کودک شما دچار tantrum است، از اتاق خارج شوید تا پرستارها کارشان را بکنند یا سعی کنید در گوشه اتاق بایستید و تماس چشم با فرزندتان را داشته باشید، که بدون نیاز به دخالت، حمایت شما را می رساند ؛ انجام این کارها می تواند به سرعت بخشیدن به کل فرآیند و به حداقل رساندن تجربه دردناک را برای او کاهش دهد.

کودک را در دامن خود بنشانید:

پس از واکسیناسیون، کودک خود را برای چند دقیقه ببوسید یا او را روی پایتان بنشانید تا مطمعن شوید که او سر و صدا نمی کند و حالش خوب است.می توانید محل تزریق را در صورتی که آسیب دیده مالش دهید و یا یک بسته یخ را برای حدود 10 دقیقه بگذارید تا تورمش کاهش یابد.

اگرچه بسیاری از پزشکان توصیه نمی کنند که قبل از شروع واکسن، داروهای ضد درد مصرف شود زیرا ممکن است با اثربخشی واکسن تداخل پیدا کنند، اما بعضی از آنها توصیه می کنند که مریرون یا تیلنول کودکان را بعد از مدتی در صورتی که هنوز درد وجود دارد، به کودک بدهید.همیشه با متخصص اطفال مشورت کنید تا ببینید چه چیزی برای کودک شما توصیه می شود.

برایش پاداش در نظر بگیرید:

گاهی اوقات حتی یک انگیزه کوچک (مثل یک نوشیدنی یا برچسب) می تواند به کاهش درد کمک کند یا به فرزندتان قول دهید که پس از واکسیناسیون، شما چیز خاصی را با هم انجام می دهید، مانند رفتن به بولینگ یا خوردن بستنی.

تماس با اورژانس :

مراقب عوارض جانبی احتمالی باشید ، هنگامی که کودک شما واکسن می زند، لیست واکنش ها یا عوارض جانبی که ممکن است رخ دهد را از پرستار بخواهید.واکنش های رایج، خفیف و متوسط از اکثر واکسن ها ممکن است شامل تورم، حساسیت به تب، تب، سردرد و حتی خستگی باشد.

اگر فرزند شما به نظر می رسد یکی از عوارض جانبی نادر اما جدی مانند یک واکنش آلرژیک، تشنج، کاهش هوشیاری و یا مشکل تنفس را گرفته، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.کمک به بچه ها برای برطرف کردن ترسشان از استراتژی های ساده همه سنها برای کمک به کاهش درد و ترس از آمپول است.

نکاتی مهم و کلی برای شمایی که کودکتان از آمپول ترس دارد

تکنیک های ایجاد محیط آرام و کاهش درد بستگی زیادی به سن کودک شما دارد ؛ تماس فیزیکی با نوزادان نکته کلیدی است ، توصیه می شود والدین آرام باشند و نوزاد خود را در موقعیت درست قرار دهند.
در صورت امکان، نوزادان را قبل از واکسن، هنگام و بعد از واکسن شیر دهند یا می توانید کمی شربت شیرین را درست قبل از واکسن به او بدهید (برای ساختن آب شکر خود، آب را دو دقیقه بجوشانید، سپس 10 میلی لیتر آب را با یک قاشق چای خوری شکر مخلوط کنید، قبل از اینکه به کودک خود بدهید، خنک باشد).
کرم بی حسی موضعی می تواند 30 تا 60 دقیقه قبل از تزریق زده شود (زمان بر اساس مارک ها متفاوت است) - از داروساز بخواهید که به شما در انتخاب محصول مناسب کمک کند و با پزشک خود در مورد کرم صحبت کنید. اما برای داروهای خوراکی اصلا اقدامی نکنید.

آژانس بهداشت عمومی کانادا می گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که در طول واکسیناسیون درد کمتری به آنها می دهد ؛ در طول تزریق، او را تشویق کنید که نفس عمیق بکشد.
شما همچنین می توانید آنها را با شمارش، بازی کردن یا آواز به خود جلب کنید.
دوباره، بی حسی موضعی می تواند 30 تا 60 دقیقه قبل از تزریق اعمال شود.
در کودکان مدرسه ای تنفس عمیق و حواس پرتی ابزار اصلی برای مقابله با درد آنها هستند.
انجام تمرین تنفس عمیق با داشتن تصور اینکه ریه هایشان بالون است آنها را با شوخی، موسیقی یا برنامه جدید منحرف کنید.

پیش از آن توضیح دهید که واکسنها لازم هستند و به آنها اطمینان میدهید که درد زود تمام می شود.
شما می توانید بی حسی موضعی قبل از واکسن را اعمال کنید ؛ اگر احساس می کنید که برای درمان، چیزی مثل بستنی یا یک کتاب کمیک مفید است، پس آن را به عنوان یک پاداش انجام دهید.
جامعه ی اطفال کانادا می گوید والدین می توانند برای فرزندشان استامینوفن برای تب و یا درد محل تزریق بدهند و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری امریکا توصیه می کند یک پارچه خنک و مرطوب برای کمک به قرمزی، درد و تورم در محل مناسب است.

اگر شما هم بترسید چه؟

با همکاری با هم، والدین و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند به تدریج به ترس کودک از سوزن کمک کنند.گاهی اوقات استراتژی ها می تواند به همان اندازه ساده باشد و پزشک با شوخی می تواند کودک را منحرف کند.

اگر کودکتان غیر قابل تحمل باشد چه باید بکنید؟

شما نمی توانید سر یک کودک فریاد بزنید تا آرام شود و با واکسیناسیون موافقت کند.بهتر است برای واکسن زدن کودکتان را نگه دارید ولی اگر نشد، والدین باید کنار بیایند یا اتاق را ترک کنند تا به پرستار یا پزشک اجازه دهند تا او را بگیرند.
نیاز به مداخله اغلب با افزایش سن کودک کاهش می یابد و متوجه می شوند دلیل واکسیناسیون و کارش چیست اما اتاق ها و تجربه ها یادآوری می کنند که همیشه این گونه نیست.
هیچ رده گروه سنی خاص را نمی توان گفت که دیگر از واکسن و آمپول نمی ترسند بعلاوه، بعضی از موارد مهم نیز برای جلوگیری از آن وجود دارد.اگر پدر و مادر از آمپول بترسند، شخص دیگری باید برای واکسن بیاید.

قول هدایای عجیب و غریب را ندهید، زیرا هر بار آنها انتظار چیزی را دارند و اصلا سعی نکنید فرزندتان را متقاعد کنید که درد ندارد.
والدین فرزندانشان را اطمینان می دهند، زیرا امیدوارند بچه ها احساس بهتری پیدا می کنند.
در واقع، باعث می شود که آنها احساس بدی پیدا کنند. به جای آن، به آنها بگوئید که کمی درد دارد، اما سریع خوب خواهد شد.
همچنان مهم است که پس از ویزیت پزشک با کودک خود صحبت کنید.

توصیه می شود والدین کودکان را برای رفتار خوبشان ستایش کنند و همچنین هم برای تلاششان حتی اگر می ترسند.
او را به راه مثبت تشویق کنید.
بر روی اینکه همه چیز خوب خواهد شد، تمرکز کنید.

امیدوارم این کار آنها را در آینده کمتر بترساند.

پیشنهاد کارشناسان برای مبارزه با ترس های آمپولی در کودکان :

در بعضی موارد، اگر فرزندتان فوبیا، ترس و وحشت دارد تا جایی که بی ادبانه گریه می کنند، لگد می زنند، فریاد می زنند، و می جنگند و یا به شدت در برابر آمپول مقاومت می کنند.بعضی از کودکان نمی توانند حتی کلمه آمپول را بگویند.

خبر خوب:ترس شدید آمپول در یک زمان کوتاه می تواند برطرف شود در این بخش از نمناک با کمک روانشناس، کودکان می توانند مهارت های مقابله ای را برای کمک به شکست دادن ترس خود یاد بگیرند.

چگونه می توان ترس فرزندانتان از پزشک را بریزانید:

اگر کودک شما هم از آمپول ترس دارد حتما بخوانید

راهنمایی هایی برای آماده سازی بچه ها از بازدید بدون اضطراب به متخصص اطفال:بازدید از متخصص اطفال می تواند موجب اضطراب برای یک کودک شود ، تعجب آور نیست.مطب پزشکان می تواند پر از مناظر ناگوار، صداها و احساسات بد باشد.

پس چگونه والدین می توانند ترس کودک خود را از بین ببرند؟ از دست دادن کنترل ترسناک است، به ویژه برای یک کودک نو پا که نمی تواند خوب حرف بزند. والدین می توانند در کاهش این اضطراب ها بسیار موثر باشند.

در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

کمک به حس اعتماد بیمار- پزشک در کودکتان:

سعی کنید با یک پزشک خاص ارتباط برقرار کنید تا فرزند شما بتواند با او آشنا شود ملاقات با "پزشک" بی احساس همیشه ترسناک است.هرگز برای ایجاد روابط شخصی با یک پزشک دیر نیست.

نقش بازی کردن در خانه:

اگر فرزند شما اضطراب دارد، پیشنهاد می شود که در خانه دکتر بازی کنید. اول شما باید از ابزار بازی برای گوش دادن به قلب فرزندان خود استفاده کنید، به گوش او نگاه کنید و چشمان و دندان هایش را بررسی کنید. سپس، اجازه دهید او عروسک مورد علاقه خود را امتحان کند. هرچه بیشتر فرزند شما در معرض روشهای معمول پزشکی قرار گیرد، کمتر خواهد ترسید.

ترفندهای کاهش ترس کودک از آمپول

کودک خود را آرام کنید:

به فرزندتان این اطمینان را بدهید که شما و دکترتان یک تیم هستند، و شما هم طرف او هستید.به فرزندتان یادآوری کنید که تمام وقت با او خواهید بود و تأکید کنید که پزشک برای کمک به او آنجاست.

پیدا کردن زمینه مشترک:

اجازه دهید پزشکتان برخی از علایق فرزندتان را بداند و با او گفتگو کند. ایجاد زمینه مشترک می تواند به ایجاد اعتماد و ارتباط با فرزندتان کمک کند.

اثر ترس از لباس سفید را حذف کنید:

اگر متخصص اطفال کودک شما هنوز لباس فرم می پوشد، از پزشکش بخواهید که لباس سفیدش را در طول معاینه فرزندتان بردارد. نبود یک فرمول ممکن است به حذف عامل ترس کمک کند.

آرام باشید :

بهترین کار خود را برای جلوگیری از ترس و مضطربتان را انحام دهید. فرزند شما طبق خلق و خوی شما عمل خواهد کرد، پس لبخند بزنید، شانه های خود را آرام کنید، آرام نفس بکشید و گرم و آرام صحبت کنید.با وجود تلاش های شما، ممکن است فرزندتان گریه کند. نگران نباشید - با بزرگ شدنش بهتر خواهد شد. صبور باشید، آرام و پایدار باشید.

چیز خاصی را از خانه بیاورید:

آوردن چیزی از خانه ممکن است باعث شود مراجعه به پزشکان کمتر استرس زا به نظر برسند، و باعث می شود که یک محیط راحت تر برایش ایجاد شود. یک حیوان عروسکی یا پتو ممکن است چیز عالی برای شروع باشد.همیشه عروسک فرزندتان را به مطب ببرید و از کودکتان بخواهید عروسکش را به پزشک معرفی کند:اتصال چیزی آشنا به یک مکان نا آشنا می تواند برایش عالی است.

ترس کودک از آمپول را چگونه برطرف کنیم؟

صادق باشید :

صداقت و دادن اطلاعات مفید برای آماده کردن کودک خود برای بازدید از پزشک مهم است.ما به مطب پزشک می رویم چون مهم است که سالم بمانیم، و همین دلیل است که شما را آورده ام.

درمورد واکسن با او صحبت کنید:

همیشه سوالات بزرگی درباره واکسن و آمپول و ویزیت پزشک برای کودکانمان وجود دارد.مهم است که کودکان را برای واکسیناسیون آماده کنیم تا آنها بتوانند آماده باشند.بچه های من همیشه نگران آمپول زدن بودند و من یاد گرفتم قبل از مراجعه به پزشک با آنها صحبت کنم که آیا می ترسند یا خیر سپس من می توانم به آنها این اطمینان را بدهم که همیشه قرار نیست با دکتر رفتن آمپول بگیرند. آماده سازی در این راه می تواند ابزار مفیدی برای کاهش اضطراب بچه ها باشد.

ترس کودک از سوزن آمپول چه عللی دارد؟

آنها را تا حد ممکن آماده کنید:

والدین را تشویق کنید تا فرزندان خود را آماده کنند و به آنها چه چیزی در انتظارشان است، بخصوص لحظات ناخوشایند.بچه هایی که دیگر پوشک نمی پوشند، دیدن بخش خصوصیشان توسط پزشک عجیب است. در مورد اینکه چرا پزشکان باید تمام قسمت های بدن ما، حتی قسمت خصوصی را بررسی کنند، صحبت کنید. اگر کودک برای این قبل از بازدیدها آماده شود، کمتر شوک می شود.

منحرف کردن آنها:

حواس پرتی ها معمولا در قبل و بعد ملاقات ها بسیار مهم است.منحرف کردن الکترونیکی در حال حاضر راهی معمولی برای بچه هاست. اگر می توانید سعی کنید آی پد یا یک وسیله الکترونیکی برای منحرف کردن فرزندتان در اتاق انتظار را بیاورید، به طوری که آنها وقتشان صرف نگرانی در مورد وقت ملاقاتشان نکنند.

چگونگی برطرف کردن ترس کودکان از آمپول و دکتر

کمک به ارتباط آنها با ارائه دهنده های پزشکی:

در یک سن خاص، والدین از رفتن والدین به اتاق معاینه با بچه هایشان جلوگیری می شود، بنابراین مهم است که بچه های بزرگتر را برای این نقطه عطف آماده سازیم.

انتخاب یک پزشک دوستانه :

انتخاب پزشکی خوب باعث می شود بچه هایتان احساس راحتی کنند و این مهم است.

مطمئن نیستید که از کجا باید شروع کنید؟

از دوستان یا اعضای خانواده خود خود بپرسید که آیا کلینیکی با پزشک متخصص اطفال خوب و مهربان می شاسند یا نه، و یا رتبه بندی پزشکان آنلاین را بخوانید.اگر شما از پزشک خاصی رضایت ندارید، نگران نباشید یک نفر جدید را امتحان کنید.

اگر کودک شما هم از آمپول ترس دارد حتما بخوانید

یک مدل نقش خوب باشید:

ترس از پزشک محدود به فقط بچه ها نیست - بسیاری از بزرگسالان در زمان ملاقات نیز عصبی هستند. در دندانپزشکی، متاسفانه ترس زیادی از وجود دارد. کودکانی که بیشترین ترس را دارند معمولا والدینی دارند که می ترسند و این ترس را به فرزندانشان منتقل می کنند ؛ به بچه هایتان اجازه دهید که اعتماد به نفس و حال خوبتان را ببینند.

تمرین در خانه:

هر چیزی که می توانید انجام دهید تا مطب پزشک بیشتر برایش حس آشنا داشته باشد تا بتواند بازخورد بهتری داشته باشد، بنابراین سعی کنید چند روز قبل از مراجعه در خانه خود تمرین کنید. اولین کاری که باید انجام دهید بغل کردن آنهاست ، این کار مهمی برای دور کردن نگرانی بسیاری از کودکان است.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: