۰

تاثیر ادعیه و زیارات اهل بیت (ع) در درمان بیماری‌ها

یک استاد اخلاق، با نقل خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت به شیوع گسترده بیماری وبا در زمان میرزای شیرازی اشاره کرد و مداومت در خواندن زیارت عاشورا برای دفع بلا را مؤثر دانست.
کد خبر: ۲۱۷۶۹۸
۱۱:۰۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، یک استاد اخلاق، با نقل خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت به شیوع گسترده بیماری وبا در زمان میرزای شیرازی اشاره کرد و مداومت در خواندن زیارت عاشورا برای دفع بلا را مؤثر دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری از محققان و مبلغان معارف اخلاقی و مهدوی و از شاگردان اخلاقی آیت‌الله سیدعبدالکریم کشمیری در مورد برخورد با بیماری کرونا گفت: هم باید جانب احتیاط و دستورات پزشکی را رعایت کرد و هم باید به درگاه حضرات اهل بیت (ع) پناه برد.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان اصفهان درباره نحوه برخورد با ویروس کرونا اظهار داشت: نباید انسان نسبت به این بیماری و ویروس، تهور و بی‌باکی داشته باشد و جانب احتیاط را کنار بگذارد. توصیه‌های بهداشتی و پزشکی را که گفته می‌شود، جدی باید گرفت و بدان عمل کرد. البته از سوی دیگر نباید ترس و واهمه هم به خود راه دهیم و از حالت طبیعی خارج شویم و برخوردهای غیرعادی با این پدیده داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری درباره سابقه تاریخی این دست بیماری‌ها گفت: به تاریخ که نظر کنیم، مکرر اتفاق می‌افتاد که بیماری‌های خطرناک،‌ گریبانگیر مسلمانان و شیعیان می‌شد. مردم به خانه علمای ربانی پناه می‌بردند و به حضرات اهل بیت (ع) متوسل می‌شدند و از آنها طلب درمان می‌کردند.

مدیر موسسه دارالهدی با اشاره به یک مثال تاریخی، تاثیر ادعیه و زیارات اهل بیت (ع) در درمان بیماری‌های کشنده را بیان کرد و گفت: این را مکرر آیت‌الله بهجت می‌گفتند که در زمان میرزای شیرازی که وبا و طاعون فراگیر شده بود، مردم به خانه ایشان پناه آوردند و درخواست کمک کردند. ایشان هم قول اکید عمل کردن از آنها گرفت و توصیه به خواندن زیارت عاشورا را به مومنین کرد. بر اثر مداومت بر خواندن این زیارت سیدالشهداء (ع)، بیماری از شیعیان دفع شد؛ به گونه‌ای که اهل سنت هم که این تاثیر را دیدند، تشویق به خواندن این زیارت شدند.

این استاد اخلاق حوزه در پایان اظهار داشت: این حرز برای در امان ماندن از این بلیه می‌تواند موثر باشد: «بسم‌الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا اباعبدالله انی ارید امانا یابن فاطمه مستمسکا بیدی من طارق الزمن» هرکس خودش با دست خود این کلمات را بنویسد و در منزل خود بگذارد و دقت داشته باشد که این امتحان و بلیه الهی است که ان‌شاءالله با همت و همیاری و توکل مردم سربلند بیرون خواهیم آمد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: