۰

حمزه بن‌لادن تنها نامی بود که ترامپ می‌شناخت

در گزارش شبکه خبری ان.بی.سی آمده، رئیس جمهوری آمریکا با وجود آنکه اهداف با اهمیت‌تر دیگری وجود داشت، به آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دستور داد تا پسر رهبر سابق القاعده را به قتل برساند.
کد خبر: ۲۱۶۷۹۱
۱۳:۰۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه خبری ان.بی.سی در گزارش جدید خود آورده، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا درباره تهدیدهای مهم تروریستی در دو سال نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ اطلاعاتی را به وی دادند که شامل ایمن الظواهری، رهبری القاعده می‌شد؛ فردی که هنوز زنده است اما ترامپ به سیا دستور داد تا حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را به قتل برساند.

یکی از مقام‌های سابق سیا به این شبکه خبری گفت: ترامپ گفت: من هرگز نام افراد دیگر را نشنیده‌ام. درباره حمزه بن لادن چطور؟

یکی از مقام‌های پنتاگون نیز گفت که این نام تنها نامی بود که ترامپ می‌شناخت.

مقام‌های کنونی و سابق آمریکا به این شبکه خبری گفتند، گمان نمی‌رفت که حمزه بن لادن، کوچکترین پسر اسامه بن لادن به دنبال برنامه ریزی برای حمله باشد یا تهدیدی جدی تلقی شود.

داگلاس لاندن، یکی از مقام‌های سابق سیا گفت: ترامپ برای گیر انداختن حمزه بن لادن وسواس داشت. با وجود ارزیابی‌های اطلاعاتی که نشان می‌دادند خطرات بیشتر و بزرگتر از سوی الظواهری است و بعید هم به نظر می‌رسید که حمزه بن لادن در فهرست جانشین‌های رهبری القاعده قرار بگیرد اما ترامپ فکر دیگری می‌کرد. او مکررا خواستار اطلاعات جدید درباره حمزه بن لادن بود و تاکید داشت که ما باید بیش از هر زمان دیگری به دنبال او باشیم.

کارشناسان متفق‌القول توافق دارند که حمزه بن لادن یک هدف مشروع برای تشویق حملات به آمریکایی‌ها و یک رهبر بالقوه آتی برای القاعده بود اما آنها می‌گویند که او تهدید جدی یا دارای اولویت نبود.

مقام‌های اطلاعاتی کنونی و سابق آمریکا نگرانی‌های بالقوه خود درباره تصمیم گیری‌های مربوط به دستور قتل افرادی چون ابوبکر بغدادی، رهبر سابق داعش و قاسم الریمی، رهبر سابق القاعده در شبه جزیره عربستان را ابراز کرده و گفتند، ترامپ اصلا ارزیابی‌های اطلاعاتی را مطالعه نمی‌کند.

یکی از مقام‌های ارشد دولت واشنگتن در بیانیه‌ای برای هیل نوشت: اولویت اصلی ترامپ حفظ امنیت آمریکایی‌هاست. دولت واشنگتن به صورت موفقیت آمیز خطرناک‌ترین و مرگبارترین تروریست‌ها در جهان را در ازای حفاظت از مردم آمریکا هدف قرار داده است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: