۰

بحران اسلام‌هراسی در حزب محافظه‌کار انگلیس

استعفای «ساجد جاوید»، وزیر مسلمان کابینه انگلیس، بار دیگر توجهات را به موضوع اسلام‌هراسی در حزب حاکم این کشور جلب کرده است.
کد خبر: ۲۱۶۵۰۸
۱۴:۰۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، پس از آنکه شورای مسلمانان انگلیس و نهادهای دیگر موارد اسلام‌هراسی در حزب محافظه‌کار را در گزارشی به صورت مستند نشان دادند؛ ساجد جاوید، وزیر مستعفی خزانه‌داری وعده داده بود که تحقیقاتی را درباره این موضوع در این حزب انجام دهد. جاوید گفته بود حزب محافظه‌کار هرگز اجازه عدم تحمل افراد بر اساس نژاد، دین یا جنسیت را نمی‌دهد.

پیش از این بوریس جانسون به خاطر اظهارات ضد‌اسلامی اخیر خود که اسلام را عامل قرن‌ها عقب‌ماندگی غرب دانسته بود، مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود.

وعده مسئولان حزب محافظه‌کار درباره تحقیق رواج اسلام‌هراسی در میان اعضای این حزب هنوز عملی نشده و مقامات حزب حاکم با اعضایی که علیه مسلمانان نفرت‌پراکنی می‌کنند، برخورد نکرده‌اند. شورای مسلمانان انگلیس این حزب را به انکار، فروکاستن و فرار از بررسی موضوع اسلام‌هراسی متهم کرده است.

اسلام‌هراسی، موضوعی بسیار فراتر از تنفر ضد مسلمان است، اما به نظر می‌رسد حزب محافظه‌کار چشم خود را بر روی هر دو موضوع بسته است. به همین دلیل است که اعضایی را که اظهارات و اعمال اسلام‌هراسانه انجام می‌دهند، توبیخ نمی‌کند.

بر اساس آمار ۴,۱ میلیون مسلمان در انگلیس زندگی می‌کنند که ۶.۳ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: