۰
معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدارس نباید هزینه‌ای بابت کلاس‌های جبرانی ایام تعطیل دریافت کنند

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: مدارس نباید به منظور برگزاری کلاس‌های جبرانی ایام تعطیل، وجهی از دانش‌آموزان دریافت کنند.
کد خبر: ۲۱۶۴۵۶
۱۰:۴۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام علی ذوعلم درباره برگزاری کلاس‌های جبرانی بابت ایام تعطیل به دلایلی مانند آلودگی یا برودت هوا در مدارس اظهار داشت: هر مدرسه‌ای متناسب با شرایط خود می تواند این ایام تعطیل را با برپایی کلاس هایی با موافقت والدین دانش آموزان جبران کند.

وی افزود: مدارس می توانند با اضافه کردن ساعت کلاس های درس یا با برگزاری کلاس‌های جبرانی، این تعطیلات را جبران کنند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی خاطرنشان کرد: هدف از دستورالعمل آموزش و پرورش این بوده که در ایام تعطیل در وهله اول ارتباط دانش‌آموزان با مدارس از طریق فضای مجازی حفظ شود.

ذوعلم ادامه داد: در واقع مدارس باید با تصمیم خود به یک جمع‌بندی مناسب در خصوص جبران ساعات آموزشی دانش‌آموزان برسند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که با توجه به تعطیلی مدارس به دلایل مختلف از جمله آلودگی و برودت هوا، به تمام مدارس اختیار داده شده است که کلاس های جبرانی برای دانش‌آموزان برگزار کنند و همه مدارس این اختیار را دارند.

بر اساس گفته‌های حاجی میرزایی، وزارت آموزش و پرورش دارای آیین نامه اجرایی مدارس است که در این آیین نامه اختیاراتی به شورای هر مدرسه متشکل از مدیر، نماینده دبیران و نماینده اولیا و مربیان داده شده است و در این شورا تصمیم گیری می شود.

این آیین نامه به همه مدارس ابلاغ شده است و به استناد آیین نامه اجرایی مدارس، ساعاتی را که به خاطر تعطیلی های مختلف دانش آموزان نتوانستند در کلاس درس حاضر شوند، از طریق افزایش یک ساعت به طول ساعات روز یا استفاده از پنجشنبه ها این کلاس ها جبران شود.

این اختیار به همه مدارس داده شده است که این کار را انجام دهند و معاونان آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه و مدیران استانی بر اجرای این موضوع حتما نظارت خواهند کرد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: