۰

نمایندگان آمریکایی به دنبال اقدام علیه قانون مهاجرتی ترامپ

یک کمیته در مجلس نمایندگان آمریکایی به دنبال اقدام علیه یک قانون مهاجرتی ترامپ هستند که طی آن شهروندان کشورهای اسلامی حق ورود به خاک ایالات متحده را ندارند.
کد خبر: ۲۱۶۳۹۴
۱۳:۰۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، ترامپ در اولین سالی که وارد کاخ سفید شد قانونی را به تصویب رساند که طی آن شهروندان ۵ کشور اسلامی از جمله ایران با محدودیت‌های بی‌سابقه‌ای برای ورود به خاک آمریکا مواجه شدند. هفته پیش نیز قانون دیگری تصویب شد که شش دیگر به لیست قبلی افزوده شد. حالا کمیته قضایی در مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال طرح یک مصوبه جدید علیه این قوانین مهاجرتی ترامپ است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان در این قانون که نام “NO BAN Act” (قانون عدم ممنوعیت) نام گرفته به دنبال آن است که مسلمانان و دیگر شهروندان کشورهای مختلف بتوانند به راحتی و با طی مراحل قانونی وارد خاک آمریکا شوند. گروه‌های اسلامی و حقوق بشری از این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا حمایت کرده‌اند. با اینکه مشخص نیست سرانجام این مصوبه – با توجه به اکثریت بودن جمهوریخواهان در سنا- به کجا خواهد کشید اما این پیام را به ترامپ ارسال خواهد کرد که اقدامات او مورد قبول اکثریت کنگره نخواهد بود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: