۰

شکست وعده انتخاباتی ترامپ درباره مساجد

ترامپ در نهایت از عرصه قدرت پایین می‌آید در حالی که همه می‌دانند او در برابر مساجد شکست خورده است؛ مساجد می‌مانند با اینکه روزی تعطیلی مساجد مهم‌ترین شعار انتخاباتی رئیس جمهوری بلندپرواز آمریکا بود.
کد خبر: ۲۱۶۳۳۶
۰۹:۲۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،  «مساجد را تعطیل می کنم» این جمله ای است که «دونالد ترامپ» در کمپین های انتخاباتی اش قبل از احراز پست ریاست جمهوری در آمریکا بیان کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در آن زمان تعطیلی مساجد را در کنار مبارزه با گروه تروریستی داعش قرار داد و گفت: فکر می کنم تعطیل کردن مساجد کار بزرگی است که آن را به انجام خواهم رساند.

اکنون نزدیک به چهار سال از آن روزها می گذرد و ترامپ در این چهار سال هر چه در توان داشت برای گسترش «مسجد هراسی» در آمریکا انجام داد.

حمله به مساجد و به آتش کشیدن مکان های عبادی مسلمانان پس از ریاست جمهوری ترامپ به شدت افزایش پیدا کرد.

کمتر از یک ماه پس از آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ، مسجدی در «ویکتوریا» واقع در تگزاس به آتش کشیده شد و این اتفاق آغازی برای سوختن چندین مسجد دیگر در ماه های بعدی ریاست جمهوری ترامپ شد.

 

یک سال پس از اینکه بر مسند ریاست جمهوری در آمریکا تکیه زد نیز «اف بی آی» در گزارشی اعلام کرد: جرائم ناشی از تنفر علیه مسلمانان و مکان های عبادی آنها در سال ۲۰۱۷ دارای افزایش 17 درصدی بوده است.

نتایج تحقیقات جدید انجام شده از سوی بخش اطلاعات جنایی «اف بی آی» همچنین نشان داد مسلمانان در آمریکای دوران حضور ترامپ بیشتر از آمریکای پس از حملات 11 سپتامبر مورد حمله قرار گرفته اند.

موسسه تحقیقاتی پیو هم در گزارشی اعلام کرد: سخنرانی های دونالد ترامپ بیشتر از تروریسم موجب افزایش جرائم ناشی از تنفر علیه مسلمانان در آمریکا شده است.

«جی اینسلی»، فرماندار واشنگتن که از اعضای حزب دموکرات آمریکا است هنگام صدور فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت سفر مسلمانان به این کشور، رئیس جمهوری آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی در این باره گفت: انسان خطرناکی در کاخ سفید است که اقداماتش موجب شعله ور شدن آتش نفرت، ترس و خشم نسبت به جامعه اسلامی در آمریکا می شود.

ترامپ قصد داشت مساجد آمریکا را تعطیل کند و همه توان خود را برای رسیدن به این هدف به کار گرفت اما مسلمانان با تلاشی که برای مقابله با مسجدهراسی با اجرای برنامه های گوناگون از جمله «درهای باز مساجد» در این کشور انجام دهند، اجازه ندادند وعده های رئیس جمهوری اسلام هراس، عملی شود.

حالا انتخابات 2020 نزدیک است و نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری که پیش از ترامپ نسبت به مسئله مساجد بی اعتنا بودند به کمک مسلمانان برای حمایت از مساجد آمده اند.

اینسلی برای مقابله با ترامپ در انتخابات 2020 به صحنه آمده است و تعداد زیادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دموکرات دیگر هم برای جلب آرای مسلمانان مسلمانان به فرماندار واشنگتن پیوسته اند.

همه این نامزدها کمپین های انتخاباتی جوامع اسلامی در آمریکا به راه انداخته اند. قبل از انتخابات 2020، سابقه نداشت که کاندیداهای ریاست جمهوری در کمپین های خود از یک مسجد بازدید کنند اما حالا این اتفاق افتاده است، اتفاقی که می تواند ورق را به راحتی برگرداند و نفرت از مساجد را در عرصه سیاسی که در زمان ترامپ ایجاد شده بود، به دوستی با مساجد تبدیل کند.

«هافینگتون پست» بازدید کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا از مساجد را اتفاقی بی سابقه توصیف کرد و نوشت: حتی «هیلاری کلینتون» و «باراک اوباما» هم در مبارزات انتخاباتی خود به عنوان نامزدهای دموکرات در سال 2008 میلادی از مساجد بازدید نکردند.

در این گزارش آمده است: در حوزه انتخابات، مسلمانان در اقلیت هستند. آنها در حال حاضر فقط یک درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند. میزان مشارکت رای دهندگان مسلمان قبل از سال 2016 معمولا کم بود، اما روی کار آمدن ترامپ، دموکرات ها را وادار به پذیرش جوامعی کرد که به حاشیه رانده شده اند.

دموکرات های آمریکا اولین نشست های حزبی بین المللی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 را در مساجد «آیووا» برگزار کردند و این یکی از مهم ترین نشانه های قدرت گیری مساجد پس از چهار سال دشمنی سیاسی با مکان های عبادی مسلمانان است.

حالا مساجد به جای اینکه تعطیل شوند در مرکز توجه نامزدهای ریاست جمهوری انتخابات 2020 قرار گرفته اند تا نشان دهند آنچه ترامپ قبل از ریاست جمهوری اش گفته بود، لفاظی هایی برای به رخ کشیدن قدرتی بود که هرگز نتوانست آن را نشان دهد.

اگرچه نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد که به دلایل متعدد سیاسی و بین المللی، امکان شکست ترامپ در انتخابات 2020 بسیار زیاد است، باز هم باید درصدی را برای ادامه ریاست جمهوری او در آمریکا قائل شد.

اما مسئله ای که در اینجا اهمیت دارد این است که ترامپ در نهایت از عرصه قدرت پایین می آید در حالی که همه می دانند او در برابر مساجد شکست خورده است؛ مساجد می مانند با اینکه روزی تعطیلی مساجد مهم ترین شعار انتخاباتی رئیس جمهوری بلندپرواز آمریکا بود.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: