۰
سازمان‌های حقوق بشری درخواست کردند؛

لغو دوره آموزشی نيروهای نظامی بحرینی در انگلیس

دو سازمان فعال حقوق بشری از مقامات دانشگاه «هادرسفیلد»(Huddersfield) انگلیس خواستند تا دوره آموزشی خود برای آکادمی پادشاهی پلیس بحرین را به خاطر گزارش‌های متعدد از شکنجه زندانیان سیاسی در این محل، تعلیق کند.
کد خبر: ۲۱۵۹۴۶
۱۰:۵۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، دوره ارشد علوم امنیتی دانشگاه سلطنتی پلیس بحرین که در آن اساتیدی از دانشگاه هادرسفیلد انگلیس سرفصل‌هایی همچون روش‌های تحقیق در صحنه جرم، جرایم سایبری و روان‌شناسی بازجویی را تدریس می‌کنند، در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و در آن سال شاهزاده اندرو، رئیس وقت دانشگاه هادرسفیلد برای دیدار با نیروهای نظامی حاضر در این دوره و چند وزیر بحرینی از این کشور دیدار کرد.

از زمان راه‌اندازی این دوره، مؤسسه حقوق بشر و دموکراسی در بحرین(BIRD) که دفتر آن در لندن واقع است و گروه «آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین»(ADHRB) بارها از دانشگاه هادرسفیلد درخواست کرده‌اند به خاطر نگرانی از گزارش‌های مربوط به حقوق بشر در بحرین و رفتار با زندانیان سیاسی در این کشور، این دوره را لغو کنند.

«سیداحمد الوداعی»، مدیر مؤسسه حقوق بشر و دموکراسی در بحرین، در نامه‌ای خطاب به «باب کرایان»، رئیس دانشگاه هادرسفیلد، جزئیات شکنجه ۱۰ معارض بحرینی را از جمله افرادی که شدیداً مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، از خواب محروم شدند، اعضای خانواده آنها تهدید به تجاوز یا شکنجه شده و مجبور به امضای اعترافات از پیش نوشته شده شدند؛‌ ذکر کرده است. در این نامه آمده است تمامی این اتفاقات در آکادمی سلطنتی پلیس بحرین طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ اتفاق افتاده است.

آل خلیفه درحالی نیروهای نظامی خود را برای آموزش انواع شکنجه و بازجویی‌های سیاسی به خارج از کشور اعزام می‌کند که پایه‌‌های این رژیم دیکتاتوری با انقلاب ۱۴ فوریه مردم بحرین به لرزه درآمده است.

این روزها موج بازداشت و زندانی کردن علما و روحانیون و خطبا و مداحان شیعه از سوی آل خلیفه و به شکل سازمان یافته‌ای رو به فزونی گذاشته و این موج همزمان شده است با نهمین سالگرد آغاز انقلاب ۱۴ فوریه مردم بحرین و این بازداشت‌ها در حالی شدت می‌یابد که انتقادهای شدیدی از سوی مؤسسات حقوق بشر بین‌المللی متوجه رژیم آل خلیفه است، چراکه آنها حملات امنیتی و بیرحمانه خود علیه فعالیت‌های دینی را افزایش داده‌اند و انجام فعالیت‌های دینی از سوی رژیم به شدت محدود شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: