۰

ده‌ها کودک بی‌سرپرست مرتبط با داعش تحویل هیات روسیه شد

کردهای سوریه ۳۵ کودک بی‌سرپرست روسِ مرتبط با تروریست های داعش را به هیات روسیه تحویل دادند. این کودکان ۴ تا ۱۶ ساله هستند.
کد خبر: ۲۱۵۸۰۲
۱۱:۰۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

نیروهای کرد، دخترها و پسرهای بی‌سرپرست را که با انجام آزمایش DNA تایید هویت‌ شده‌اند در قامیشلی به هیات روسی تحویل دادند.

کردهای سوریه اکنون و با شکست داعش در عراق و سوریه و کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر این گروه، هزاران نفر از افراد وابسته به داعش را در بازداشت خود نگه داشته‌اند. اکثر این افراد شامل هزاران زن و کودک خارجی در اردوگاه پر ازدحام الهول سوریه در بازداشت به سر می‌برند.

کردهای سوریه ماه مارس سال گذشته نیز سه کودک روسی ۵ تا ۷ ساله را که اصلیت‌شان از منطقه قفقاز شمالی بود به روسیه تحویل دادند. یک ماه پیش نیز ۲۷ کودک ۴ تا ۱۳ ساله عراق را به مقصد مسکو ترک کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی تلاش برای بازگشت این کودکان به روسیه را اقدامی درست خوانده بود.

کردهای سوریه بارها خواستار بازگرداندن مظنونان خارجی منتسب به داعش به کشورهای زادگاه آنان شده‌اند. اما مقامات این کشورها به‌ دلیل تهدیدات امنیتی احتمالی مایل به پذیرفتن این مظنونان نیستند.

برخی از دولت‌های غربی از جمله فرانسه و بلژیک تا کنون تعداد کمی از کودکان بی‌سرپرست داعشی را بازگردانده و در خاک خود پذیرفته‌اند.

ده‌ها کودک بی‌سرپرست مرتبط با داعش تحویل هیات روسیه شد

ده‌ها کودک بی‌سرپرست مرتبط با داعش تحویل هیات روسیه شد

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: