۰

حوثی ها 4 اسیر را مبادله کردند

چهار اسیر ارتش و کمیته های مردمی یمن در یک توافق با تعدادی از وابستگان ائتلاف به رهبری عربستان مبادله شدند.
کد خبر: ۲۱۵۷۹۷
۱۰:۴۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، چهار اسیر ارتش و کمیته های مردمی یمن در یک توافق با تعدادی از وابستگان ائتلاف به رهبری عربستان مبادله شدند.

شبکه عربی 21 روز شنبه نوشت: رییس کمیته امور اسرا یمن دیروز در توئیتر اعلام کرد که این اسرا در دومین توافق با نیروهای ائتلاف مبادله و آزاد شدند.

"عبدالقادر مرتضی" افزود: این چهار نفر در جبهه "شبوه" به اسارت نیروهای دشمن در آمده بودند که با وساطتت نیروهای محلی طی توافقی به سرانجام رسید، آزاد شدند.

خاطرنشان می شود، رئیس کمیته امور اسرای یمن 25 ماه گذشته میلادی از آزادسازی هشت زندانی ارتش و کمیته های مردمی یمن که در جبهه ساحل غربی به اسارت نیروهای ائتلاف در آمده بودند، خبر داده بود.

رئیس کمیته امور اسرای یمن به تعداد اسیران آزاد شده طرف مقابل اشاره ای نکرد.

اوایل ژانویه (دی - بهمن ) نیز یکی از مسئولان ارتش و کمیته های مردمی یمن از مبادله 6 اسیر سعودی با وساطت سازمان جهانی صلیب سرخ خبر داده بود.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار و 700 یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

حمله نظامی ائتلاف خود خوانده به یمن موجب شد تا ارتش و کمیته های مردمی این کشور به فناوری های پیشرفته ساخت سلاح های مختلف از جمله موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین دست یابند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: