۰

تعطیلات زیاد ضربه بزرگی به حوزه است

مرجع تقلید شیعیان جهان گفت: تعطیلات در حوزه فراوان است و ضربه بزرگی بر حوزه می‌زند که باید تدبیری برای آن انجام شود.
کد خبر: ۲۱۵۶۰۵
۱۴:۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت‌الله جعفر سبحانی، امروز، ۱۶ بهمن‌ماه، در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم گفت: روایتی از پیامبر(ص) نقل شده است که فرمودند: «خیرالدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ مَعَ العِلْمِ وَ شَرُّ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ مَعَ الْجَهْلِ؛ خير دنيا و آخرت، با دانش و شرّ دنيا و آخرت، با نادانى است». اگر کشف‌الایات را ملاحظه کنید ماده علم ۷۷۹ بار در قرآن آمده که نشانه اهمیت اسلام نسبت به علم است که در هیچ مکتبی سابقه ندارد.

وی افزود: در زمانی که رفتن از عربستان به سمت چین، محال بود دستور به این کار داده شده که برای فراگیری علم به آنجا بروید، زیرا علم برای انسان نورانیت می‌آورد البته در روایت دیگر داریم که علمی خوب است که انسان را به عمل بکشاند وگرنه اگر علم برای پز دادن باشد، فایده‌ای ندارد و این علم از قلب انسان پاک خواهد شد.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: در عین اینکه به علم و عمل دعوت می‌کنیم ولی تعطیلات در حوزه فراوان است و ضربه بزرگی بر حوزه می‌زند که باید تدبیری برای آن انجام شود.

این مرجع تقلید اظهار کرد: ایام البیض فراروی ماست که در گذشته تعطیل نبود و اکنون تعطیل است؛ در ماه شعبان هم تعطیلات فراوانی داریم که ممکن است نتوانیم آن را حذف کنیم، ولی می‌توانید با درس خواندن در وقت‌های دیگر این تعطیلات را جبران کنید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: