۰

«خطبه فدکیه» در حوزه های علمیه درسی شود

در دوران دفاع مقدس بسیاری از عملیات ها با رمز یا زهرا(س) آغاز می شد و به پیروزی می رسید. امروز نیز در جنگ با دشمنان، چه جنگ اقتصادی و چه جنگ فرهنگی و اعتقادی، باید با همین اصول پنجگانه و تکیه بر عنایت اهل بیت علیهم السلام ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۲۱۵۴۲۳
۱۰:۲۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اعضای همایش «ریحانة النبی» که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، در سخنانی بیان داشتند: همانگونه که در زمان خود حضرت زهرا سلام الله علیها دشمنان برای حذف ایشان اجماع کردند و موفق نشدند، امروز هم گاهی جریانات مشابهی در برخی کشورها به راه می افتد که این جریانات نیز شکست خواهند خورد.

ایشان ادامه دادند: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه، همانند حضرت امیر علیه السلام در همه بزنگاه های حساس تاریخ صدراسلام حضور داشتند؛ در جریان مباهله، در جریان نزول آیه تطهیر، در جلسات مشورتی مهم و امثالهم، لذا حذف ایشان ناممکن است و ما از این بابت هیچ نگرانی نداریم لکن با وجود این سرمایه های گرانقدر ما نیز وظایفی داریم که باید به بهترین وجه به آنها بپردازیم، حداقل وظیفه ما این است که معارف بلند حضرت زهرا سلام الله علیها را احیاء کنیم.

معظم له با اشاره به معارف بلند خطبه فدکیه، خاطرنشان کردند: حضرت در خطبه فدکیه دشمن را خفه کرد، آن مصائب و جراحت های جسمی حضرت به جای خود محفوظ است لکن مطلبی که حضرت در این خطبه مطرح می کند به مراتب جانگدازتر است، اصرار بنده این است که «خطبه فدکیه» در حوزه های علمیه به ویژه در حوزه های خواهران به صورت رسمی درسی شود! آنگاه شبهات و مسائل مختلف به تبع آن مطرح و پاسخ داده خواهد شد. پاسخگویی به بخش اعظمی از شبهات مطرح شده پیرامون وجود مبارک حضرت صدیقه سلام الله علیها می تواند بر عهده حوزه های علمیه خواهران باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند: انقلاب اسلامی به برکت خون پاک شهداء اثبات کرد که مقاومت و مبارزه اثر دارد، قرآن کریم می فرماید «فَلَا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ وَ أَنتُمُ الأعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَن یتِرَکُمْ أَعْمَالَکُمْ»؛ در مقابل دشمنان وَهن و سستی به خود راه ندهید و آنها را به سازش و صلح دعوت نکنید! با اینکه دین، دین صلح است؛ اما شما در آستانه پیروزی هستید، چون ﴿وَ اللَّهُ مَعَکُمْ﴾؛ خدا با شماست، چرا خدا با شماست؟ چون در راه دین شهید و اسیر و جانباز دادید!

ایشان ادامه دادند: در دوران دفاع مقدس بسیاری از عملیات ها با رمز یا زهرا(س) آغاز می شد و به پیروزی می رسید. امروز نیز در جنگ با دشمنان، چه جنگ اقتصادی و چه جنگ فرهنگی و اعتقادی، باید با همین اصول پنجگانه و تکیه بر عنایت اهل بیت علیهم السلام ایستادگی کنیم.

معظم له تصریح داشتند: اگر امروز کسی معاذالله به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله و سایر ائمه علیهم السلام اهانت و جسارتی کند و ما با او برخورد نکنیم و پاسخ او را ندهیم مصداق کسی هستیم که در مقابل ظلم ظالم سکوت کرده است و سزای چنین کسی طبق روایات این است که در قیامت با آن ظالم محشور خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: