۰

تقویت قلب بدون ورزش و رژیم غذایی!

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای پیشگیری از بوی بد دهان، پوسیدگی دندان ها و بیماری لثه اهمیت دارد اما این عادات سالم ممکن است برای قلب شما نیز مفید باشند.
کد خبر: ۲۱۵۳۳۶
۱۲:۵۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای پیشگیری از بوی بد دهان، پوسیدگی دندان ها و بیماری لثه اهمیت دارد اما این عادات سالم ممکن است برای قلب شما نیز مفید باشند.

تغذیه سالم، ورزش منظم و پرهیز از سیگار روش هایی آزمایش شده و موثر برای حفظ سلامت بدن و تناسب اندام انسان هستند. اما فراتر از مصرف میوه و سبزیجات و ورزش در باشگاه، اقدامات پیشگرانه دیگری نیز وجود دارند که می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با قلب کمک کنند.

4 راهبرد برای تقویت سلامت قلب بی ارتباط با ورزش و رژیم غذایی

در ادامه پنج راهبرد ساده برای حصول اطمینان از عملکرد درست و مطلوب قلب مطرح شده توسط جان هیگینز، کاردیولوژیست ورزشی و استاد پزشکی قلب و عروق در دانشکده پزشکی مگ‌گاورن در مرکز علوم پزشکی دانشگاه تگزاس در هیوستون، ارائه شده اند.

رعایت بهداشت دهان و دندان

بی تردید، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای پیشگیری از بوی بد دهان، پوسیدگی دندان ها و بیماری لثه اهمیت دارد اما این عادات سالم ممکن است برای قلب شما نیز مفید باشند.

پژوهش ها نشان داده اند که دو بار مسواک زدن در روز، هر بار حداقل برای دو دقیقه، ممکن است خطر بیماری های قلبی‌عروقی را کاهش دهد. در واقع، مطالعه ای که در دسامبر 2019 در نشریه European Journal of Preventive Cardiology منتشر شد، ارتباط بین بهداشت مطلوب دهان و دندان و کاهش احتمال فیبریلاسیون دهلیزی و نارسایی قلبی را نشان داد.

اما چرا؟ دانشمندان این نظریه را مطرح می کنند که بهداشت ضعیف دهان و دندان می تواند ورود باکتری های مضر به جریان خون، بروز عفونت ها و التهاب سیستمیک را موجب شود که از عوامل موثر در ابتلا به بیماری قلبی هستند.


خواب کافی و با کیفیت بالا

خواب ناکافی و بی کیفیت می تواند به سلامت قلب انسان آسیب برساند. کمیت و کیفیت پایین خواب با چاقی، انتخاب های غذایی ناسالم، دیابت، افزایش کلسترول و پرفشاری خون مرتبط است که از عوامل خطر برای سکته مغزی و بیماری های قلبی محسوب می شوند. هفت تا نه ساعت خواب خوب شبانه برای افراد بزرگسال توصیه شده است.

رعایت یک ریتم شبانه روزی طبیعی نیز اهمیت دارد. در همین راستا، فرد باید یک برنامه ثابت خواب و بیداری را برای خود تنظیم کنید که بر اساس آن در زمانی مشابه به خواب رفته و از خواب بیدار می شود. این شرایط به بدن در تجربه موثرتر خواب عمیق کمک می کند.


پرهیز از آلودگی هوا

هوای آلوده نه تنها به محیط زیست آسیب می رساند، بلکه تاثیر منفی بر سلامت انسان، به ویژه قلب نیز دارد. با گذشت زمان، تنفس ذرات معلق در هوا می تواند خطر بروز لخته های خون، افزایش فشار خون، بروز التهاب در رگ های خونی و سخت شدن سرخرگ ها را افزایش دهد و به یک ضربان نامنظم قلب منجر شود که همگی می توانند احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهند.

زمانی که کیفیت هوا پایین است، مدت زمانی که در فضای باز سپری می کنید را تا حد امکان کاهش داده و از ورزش و انجام فعالیت های سنگین که شامل تنفس زیاد و عمیق می شوند، پرهیز کنید. به عنوان مثال، به جای دویدن در پارک می توانید از دستگاه تردمیل در باشگاه استفاده کنید.

همچنین، استفاده از یک دستگاه تصفیه کننده هوا می تواند میزان ذرات معلق و دیگر آلاینده های موجود در هوای داخل اتاق را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.


بیشتر خندیدن

مشخص شده است که خندیدن به واقع می تواند به بهبود سلامت انسان، به ویژه زمانی که موضوع سلامت قلب مطرح می شود، کمک کند.

خندیدن با بهبود عملکرد رگ های خونی و کاهش فشار خون مرتبط است، افزون بر این، مطالعات نشان داده اند که خندیدن می تواند التهاب سرخرگی را کاهش دهد، سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش دهد و میزان هورمون های استرس را کاهش دهد.

مدیریت استرس، به ویژه درباره سلامت قلب اهمیت دارد. استرس مزمن می تواند سطوح فشار خون و کلسترول را افزایش دهد که این شرایط می تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی‌عروقی را افزایش دهد.

منبع: ASRIRAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: