۰

سازمان همکاری اسلامی پایبندی میانمار به حکم دیوان کیفری بین‌المللی را خواستار شد

سازمان همکاری اسلامی حکم دیوان کیفری بین‌المللی درباره اتخاذ تدابیر موقتی برای جلوگیری از کشتارهای بیشتر علیه مسلمانان روهینجا در میانمار را ستود.
کد خبر: ۲۱۴۵۷۰
۱۶:۲۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، دیوان کیفری بین‌المللی به اتفاق آراء در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۰ حکمی درباره لزوم در پیش گرفتن اقداماتی موقت برای جلوگیری از کشتارهای جمعی بیشتر علیه مسلمانان روهینجا در میانمار را صادر کرد.

سازمان همکاری اسلامی حکم دیوان کیفری بین‌المللی درباره اتخاذ تدابیر موقتی برای جلوگیری از کشتارهای بیشتر علیه مسلمانان روهینجا در میانمار را ستود و از میانمار خواست به دستور دادگاه به شکل کامل عمل کند.

همچنین سازمان همکاری اسلامی، جامعه جهانی را به حمایت بیشتر از اقدامات قانونی برای برقراری عدالت و محاکمه به نفع روهینجایی‌ها و نیز افزایش اقدامات دیپلماتیک و سیاسی برای حفاظت از جان این اقلیت مسلمان تشویق کرد.

موضوعی که گامبیا، به عنوان رئیس کمیته وزارتی ویژه سازمان همکاری اسلامی درباره رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر علیه مسلمانان روهینجا مطرح کرد، شامل درخواست صدور دستور اقدامات موقت برای حمایت از اقلیت روهینجا در برابر کشتارهای جمعی بود.

دیوان کیفری بین‌المللی به اتفاق آراء میانمار را به انجام اقداماتی برای ممانعت از کشتارهای جمعی در حق روهینجایی‌ها و ارائه گزارشی بعد از چهار ماه و یک گزارش پس از شش ماه از اجرای دستور دادگاه ملزم کرد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: