۰

تخصیص بودجه یک میلیون دلاری به گروه های دینی گرجستان

دولت گرجستان مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لاری (یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) را به گروه های دینی فعال در این کشور اختصاص داد.
کد خبر: ۲۱۴۵۴۳
۱۵:۰۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شیح «رامین ایگیدوف» رئیس اداره مسلمانان گرجستان، گفت: دولت گرجستان مبلغ چهار میلیون و 500 هزار لاری ( یک میلیون و 500 هزار دلار) برای فعالیت گروه های دینی این کشور در سال 2020 میلادی تخصیص داد.

ایگیدوف افزود: سه میلیون و 500 هزار لاری از این مبلغ بین گروه های دینی توزیع شد. دولت گرجستان دو میلیون و 200 هزار لاری (764 هزار دلار) را به مانند سال گذشته برای اقلیت مسلمان گرجستانی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: این مبلغ در زمانی که درخواست های روزانه برای مواد غذایی و سایر کالاهای مصرفی در این کشور افزایش یافته است، بسیار کم است. عجیب است که علمای دینی در مساجد، ماهیانه نزدیک به 300 لاری دریافت می کنند.

رئیس اداره امور مسلمانان گرجستان گفت: ما اعتراض خود را به دولت اعلام کردیم. این اداره خواهان افزایش این مبلغ تا 20 درصد است.

برهمین اساس، دولت گرجستان در بودجه سال 2020 میلادی خود مبلغ 600 هزار لاری (209 هزار دلار) به اقلیت مسیحی ارمنی، 400 هزار لاری (139 هزار دلار) به اقلیت مسیحی کاتولیک و 300 هزار لاری (105 هزار دلار) به اقلیت یهودی اختصاص داد. یک میلیون لاری باقی مانده نیز پایان امسال به گروه های دینی پرداخت می شود.

گفتنی است، 11 درصد از ساکنان گرجستان را مسلمانان تشکیل می دهند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: