۰

افغانستان برای مقابله با کرونا به حالت آماده‌باش درآمد

وزیر بهداشت افغانستان اعلام کرد: تیم های ویژه ای برای مقابله با بیماران احتمالی حامل ویروس کرونا که از خارج کشور وارد فرودگاه های افغانستان می شوند، ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۱۴۴۹۴
۱۱:۴۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،«فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت افغانستان روز یکشنبه به رسانه های افغانستان گفت: در فرودگاه های این کشور که پروازهای خارجی انجام می شود تیم های ویژه بهداشتی ایجاد شده است تا مسافران خارجی بویژه آنها که با پروازهای از مبدا چین وارد کشور می شوند، تحت نظر قرار گیرند.

فیروز ابراز امیدواری کرد که با تدابیر اتخاذ شده این ویروس وارد افغانستان نشود و با تلاش های گسترده چین در همان کشور مهار شود .

وی درعین حال گفت: با سازمان بهداشت جهانی به طور منظم در تماس است تا در صورت لازم دستورالعمل های ویژه این سازمان اجرایی شود.

وزیر بهداشت افغانستان گفت که تنها هفته ای یک پرواز به طور مستقیم از چین وارد افغانستان می شود اما برخی پروازهای ترانزیت از مسیرهای دهلی نو و دبی نیز وارد این کشور می شود که مسافران این پروازها نیز تحت نظر مسائل پزشکی قرار می گیرند.

افغانستان یکی از همسایه های چین است که به دلیل عقب ماندگی در بخش های مختلف از جمله بهداشت عمومی نگران شیوع بیماری ویروسی کرونا است .چین در روزهای نخست بروز این بیماری خواستار همکاری بین‌المللی برای به کارگیری تدابیر مورد نیاز در جهت جلوگیری از شیوع و اجرای آزمایش‌های احتمالی برای تشخیص زودهنگام آن شد.

گزارش منابع خبری افغانستان حاکی است شمار جان باختگان ویروس کرونا در چین به ۶۵ تن رسیده و حدود ۲ هزار نفر دیگر نیز در بیمارستان های این کشور تحت درمان هستند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: