۰
روسیا الیوم خبر داد؛

آرامش به میدان التحریر بغداد بازگشت

خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اعلام کرد آرامش به میدان التحریر بازگشته و جاده محمد القاسم همچنان بسته است.
کد خبر: ۲۱۴۲۷۵
۱۳:۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه‌های عراقی اعلام کردند تظاهرکنندگان به بستن راه‌های اصلی در بغداد و دیگر شهر‌های این کشور ادامه می‌دهند. از سوی دیگر خبرنگار این شبکه تاکید کرد آرامش به میدان التحریر بازگشته و جاده محمد القاسم همچنان بسته است. خبرنگار افزود نیرو‌های امنیتی جاده بندر ام قصر به سمت خورالزبیر در بصره را باز کردند. این جاده سه ساعت بسته بود.

خبرنگار این شبکه در گزارشی از بغداد گفت بغداد و تعدادی از استان‌های مرکزی و جنوبی عراق شاهد ادامه بستن راه‌ها بودند. به نظر می‌رسد تظاهرکنندگان همچنان از این شیوه استفاده می‌کنند تا تردد خودرو‌ها را فلج و فشار بیشتری بر طبقه سیاسی وارد کنند. آرامش بر میدان اعتراضات به خصوص میدان التحریر و میدان الطیران و همچنین میدان الکیلانی حکمفرما شده است و فقط برخی برخورد‌های اندک وجود دارد و نیرو‌های امنیتی تیراندازی هوایی می‌کنند تا تظاهرکنندگان را وادار به عقب نشینی از جاده محمد القاسم کنند. تظاهرکنندگان همچنان این جاده را بسته‌اند و اجازه عبور و مرور نمی‌دهند. این جاده مهمی به شمار می‌رود و بسته شدن آن باعث ترافیک شدید در بغداد شده است.

در استان دیوانیه نیز برخی از جاده‌ها بسته شده است و دستگاه‌های رسمی اعلام کردند که امروز مدارس تعطیل است.

خبرنگار افزود جاده بین استان ذی قار و بغداد نیز به روی کامیون‌ها بسته است. در استان بصره و مرکز این شهر نیز همین سناریو وجود دارد، اما جاده بندر ام قصر به سمت خورالزبیر باز شده است. تظاهرکنندگان سه ساعت این جاده را بسته بودند.

معترضان همچنان منتظر بازگشت برهم صالح، رئیس جمهور عراق از مجمع جهانی اقتصاد در داووس هستند. همه معتقدند روند معرفی نخست وزیر جدید عراق به بازگشت برهم صالح بستگی دارد، زیرا او باید نخست وزیر جدید کشور را معرفی کند. بحث و بررسی‌ها و مذاکرات همچنان ادامه دارد. برخی معتقدند بارش باران و سرد شدن هوا باعث کاهش اعتراضات شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: