۰

تلاش چین برای بازگرداندن مسلمانان به میانمار

به نظر می‌رسد چین نقش جدیدی در دنیای سیاست پذیرفته است؛ تلاش برای بازگرداندن مسلمانان روهینگیا به میانمار.
کد خبر: ۲۱۴۰۲۶
۱۴:۴۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، میانمار متهم است هزاران مسلمان روهینگیایی را قتل عام کرده و باعث اخراج ۷۴۰ هزار نفر از آنان به بنگلادش شده است. اما این کشور یک حامی قوی دارد؛ چین. پکن همواره از حامیان اصلی میانمار بوده است چه زمانی که امرای ارتش بر این کشور کوچک حکمرانی می‌کردند و چه اکنون که آنگ سان سوچی حاکم آن است.

به جز تلاش‌های سیاسی، چین به دنبال منفعت اقتصادی گسترده در بازگرداندن مسلمانان روهینگیایی به استان راخین میانمار است. از سال گذشته که میانمار تصمیم گرفت خانه‌های پیش‌ساخته برای اسکان مسلمانان ایجاد کند این چین بود که وارد ماجرا شد و انجام این پروژه عظیم را برعهده گرفت. اما این همه ماجرا نیست چون تصمیم اصلی با مسلمانان است که آنها هم دوست ندارند به میانمار بازگردند.

مسلمانان روهینگیایی می‌گویند تا وقتی که امنیت آنان تامین نشود پایشان را در استان راخین نخواهند گذاشت. میانمار نیز تاکنون با سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری در مورد تحقیقات نسل‌کشی همکاری نکرده است و همین موضوع باعث تردید جدی مسلمانان برای بازگشت شده است. اینجا هم چین وارد ماجرا شده و تلاش می‌کند با میانجیگری، هزاران مسلمان روهینیگیایی را برای بازگشت ترغیب کند؛ تلاشی که که معلوم نیست به نتیجه برسد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: