۰
معاون کل وزارت بهداشت تشریح کرد؛

وضعیت سلامت ایرانی ها در بعد از انقلاب

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: امید به زندگی ایرانیان در ۴۰ سال گذشته از ۵۲ سال به ۷۴.۵ سال در مردان و ۸۸.۵ سال در زنان رسیده است.
کد خبر: ۲۱۳۷۱۷
۱۳:۱۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، ایرج حریرچی، به تشریح دستاوردهای کشور در حوزه سلامت پرداخت و افزود: حوزه سلامت ایران با اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی و تأمین خدمات درمانی برای مردم ایران در ۴۰ سال گذشته دستاوردهای خوبی را کسب کرده است مثلاً در دهه ۷۰ از هر هزار تولد زنده نوزادان ایرانی، ۱۷۴ مورد زیر ۵ سال فوت می‌کردند که الان این میزان مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال به حدود ۱۸ در هزار رسیده که ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: امید به زندگی ما در ۴۰ سال گذشته از ۵۲ سال به ۷۴ و نیم سال در مردان و ۸۸ و نیم سال در زنان رسید. یعنی جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته یک ربع قرن به طول زندگی ایرانیان اضافه کرده است.

معاون کل وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: از لحاظ تأمین خدمات درمانی در کشور، در دهه ۷۰ میلادی حتی تا اواسط ۸۰ میلادی در شهرهای کوچک و برخی مراکز استان‌ها پزشکانی از جنوب آسیا و جنوب شرقی آسیا به کار گرفته می‌شدند در حالی که در حال حاضر ایران به منطقه توریسم درمانی تبدیل شده است.

وی گفت: در حال حاضر از کشورهای متعددی برای انجام امور درمانی به ایران می آیند و بیش از ۳۰ کشور دنیا نیز در حال آموزش پزشکی در کشور ما هستند. با اقداماتی که انجام شده حدود ۹۸ درصد داروی مصرفی کشور در داخل بدون هیچ وابستگی تولید می‌شود و ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی داریم که آموزش پزشکی انجام می‌دهند.

حریرچی ادامه داد: طبق برنامه‌های اخیر پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت به حداقل ممکن رساندیم ۹۳ درصد از مردم در حال حاضر بیمه درمانی دارند و برای ۷ درصد بقیه پیرو مصوبه مجلس برنامه اجرا کردیم که به پوشش صد درصدی جمعیت برسانیم.

معاون کل وزارت بهداشت در خصوص وضعیت توریسم درمانی در کشور، گفت: با توجه به قیمت‌های مناسبی که به ازای خدمات درمانی دریافت می‌شود، سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر به عنوان توریسم درمانی جهت دریافت خدمات بستری به ایران آمدند. این به غیر از مواردی است که در حد بالای یک میلیون نفر نیز از کشورهای مجاور برای ویزیت و خدمات سرپایی مراجعه کرده اند. ضمناً بیشتر مراجعین از کشورهای عراق، آذربایجان و جمهوری‌های تازه استقلال یافته، افغانستان و پاکستان و همچنین تعدادی هم از کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده اند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: