۰

تاکید حکیم و عبادی بر لزوم بی‌طرفی در درگیری‌های منطقه‌ای

رهبران جریان حکمه و ائتلاف نصر بر لزوم بی طرفی عراق در درگیری های منطقه ای و بین المللی و عدم تبدیل آن به صحنه تسویه حساب تاکید کردند.
کد خبر: ۲۱۳۶۲۱
۰۹:۱۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، رهبران جریان حکمه و ائتلاف نصر بر لزوم بی طرفی عراق در درگیری های منطقه ای و بین المللی و عدم تبدیل آن به صحنه تسویه حساب تاکید کردند.

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان ملی حکمه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شامگاه شنبه پذیرای «حیدر عبادی»، رهبر ائتلاف نصر و نخست وزیر سابق عراق بوده و در این دیدار نیز ذو طرف تحولات صحنه سیاسی در این کشور و منطقه و همچنین مسئله دولت جدید فدرال و لزوم انتخاب آن بر اساس چالش های مرحله کنونی و نقشه راه ترسیم شده از سوی مرجعیت عالی دینی را مورد بررسی قرار دادند.

بنا بر آن چه در بیانیه رهبر جریان ملی حکمه آمده، وی و رهبر ائتلاف نصر لزوم تلاش برای بی طرف ساختن عراق از درگیری های منطقه ای و بین المللی، عدم تبدیل آن به صحنه تسویه حساب و این که روابط این کشور بر اساس منافع مشترک، احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی آن باشد را مورد تاکید قرار دادند.

حکیم در بیانیه خود همچنین آورده که در رابطه با مسئله تشکیل کابینه جدید دولت فدرال عراق نیز به همراه عبادی بر لزوم این که نخست وزیر یک شخصیت غیر بحث برانگیز، دارای توانایی بازپس گیری اعتبار کشور، تحقق خواسته های تظاهرات کنندگان و آماده سازی برای برگزاری انتخابات زودهنگام و مورد پذیرش مردم باشد، تاکید کرده و همچنین خواهان وحدت صف ملی در برابر چالش های پیش رو و اقدام گروه های سیاسی در انجام وظایف ملی خود شدند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: