۰

دوره‌های آموزش پیش از ازدواج برای طلاب برگزار می‌شود

معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات و معاونت تهذیب و تربیت مرکز مدیریت به منظور برگزاری دوره‌های آموزش پیش از ازدواج (PME) برای طلاب مجرد قرارداد همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۲۱۳۵۲۰
۱۳:۳۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات به منظور ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج و توانمندسازی طلاب جهت انتخاب به‌موقع و مناسب، تصمیم به برگزاری دوره‌های آموزش پیش از ازدواج (PME) برای طلاب مجرد نموده است.

برای تحقق این تصمیم، معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات و معاون تهذیب و تربیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قراردادهای همکاری امضا کردند.

در این جلسه حجج اسلام والمسلمین جدیری معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات و حمید ملکی معاون تهذیب و تربیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و حجج اسلام سید حسین حیدری مدیر کل مشاوره و تعالی و هاشمی مسئول اداره خانواده مرکز خدمات و قابل کارشناس مسئول اداره خانواده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین جدیری با بیان اینکه ازدواج و تشکیل خانواده مقوله‌ای بسیار حساس و مهم در هر جامعه‌ای است، گفت: اقدام به موقع، آگاهانه و سنجیده در ازدواج، منجر به تشکیل خانواده موفق شده و از آسیب‌های بعدی بسیاری پیشگیری می‌کند و آمارها و پژوهش‌های علمی نیز مؤید این مطلب است.

وی با اشاره به لزوم تعامل مراکز و سازمان‌های حوزوی برای استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیش برد اهداف فرهنگی، آموزشی و مهارتی در جامعه هدف گفت: طلاب و روحانیون الگوی خانواده اسلامی در جامعه هستند و مرجعیت دینی و اخلاقی مردم را به عهده دارند و داشتن خانواده‌ای موفق در مرحله اول به انتخاب صحیح و آگاهانه نیازمند است که بخش قابل توجهی از این آگاهی و مهارت، در این دوره‌ها ارائه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی نیز ضمن ابراز خرسندی از این همکاری، هم‌افزایی بیشتر میان مراکز حوزوی جهت فراگیر شدن آموزش به طلاب را خواستار شد و افزود: معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با تمام سرمایه‌های انسانی خود آمادگی خدمت به طلاب عزیز در بحث آموزش پیش از ازدواج و عرصه‌های دیگر را دارد.

گفتنی است در گام اولِ اجرای این طرح، حدود هزار نفر از طلاب برادر و خواهر استان قم و همدان تحت پوشش قرار خواهند گرفت

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: