۰
سخنگوی سازمان انتقال خون:

نگرانی برای تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی سیستان و بلوچستان وجود ندارد

سخنگوی سازمان انتقال خون از حضور و همراهی همیشگی مردم برای تامین خون مورد نیاز بیماران خبر داد وگفت :با توجه به همراهی اهداکنندگان خون و پتانسیل شبکه خونرسان کشور، خون مورد نیاز مراکز درمانی سیستان و بلوچستان تامین شده است و در حال حاضر نگرانی از این بابت وجود ندارد.
کد خبر: ۲۱۳۳۲۶
۱۳:۰۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، بشیر حاجی بیگی افزود: هیچ نگرانی بابت تامین خون مورد نیاز برای مراکز درمانی و بیمارستانی استان سیستان و بلو چستان وجود ندارد و مطالبی که در برخی از فضاهای مجازی در خصوص کمبود خون در این استان مطرح شده بود و نگرانی هایی را ایجاد کرده بود، به هیچ وجه جای نگرانی ندارد، چراکه شبکه خونرسان کشور همیشه فعال است و در هر شرایطی خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی استان ها را تامین می کند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات به علت وجود شمار زیادی بیمارستان یا مرکز درمانی، مراکز خون انکولوژی، مرکز جراحی های قلب باز، یا وجود عزیزان تالاسمی در یک جا به عنوان مثال مانند تهران که از ۸۳۰بیمارستان و مرکز درمانی ۱۶۰ مرکز در تهران مستقر هستند، مصرف خون و فرآورده های خونی را نسبت به برخی نقاط دیگر بیشتر می کند.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: با توجه به اینکه ۲۰درصد از خون های مصرفی در کشور به عزیزان تالاسمی اختصاص دارد در استان سیستان و بلوچستان هم به دلیل وجود این عزیزان بخشی از خون های اهدای به مصرف آنها می رسد، اما در حال حاضر هیچ نوع کمبود خون و فرآورده های خونی در این استان نداریم.

به گزارش ایرنا در حال حاضر اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه انجام می شود و سالانه بیش از ۲میلیون و ۵۰۰هزار نفر در کشور برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می کنند که بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزارنفر موفق به اهدای خون می شود.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: