۰

نقش مردان در شاد نگه داشتن محیط خانه

یک روانشناس درباره نقش مردان در شاد نگه داشتن محیط خانه توضیحاتی داد.
کد خبر: ۲۱۳۲۳۹
۰۹:۴۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، زهرا امام روانشناس و مشاور درباره نقش مردان در شاد نگه داشتن محیط خانه، اظهار کرد: خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه است که شخصیت افراد ابتدا در آن شکل می‌گیرد و سپس آن‌ها وارد محیطی بزرگتر مانند جامعه می‌شوند.

این روانشناس با بیان اینکه مردان برای شاد نگه داشتن محیط خانه ابتدا باید مسئولیت پذیر باشند، بیان کرد: مردان باید وظایف خود را به عنوان یک مرد بدانند.

وی گفت: زنان از مردان در خانواده توقع اقتدار و مسئولیت پذیری دارند، آن‌ها دوست دارند که همسرشان نظم(دیسیپلین) داشته باشد، البته این به معنای آن نیست که مردان در خانواده پرخاشگری کنند و سختگیری‌های بی‌مورد داشته باشند.

امام ادامه داد: مردان باید فضای امنی برای خانواده خود ایجاد کنند، همچنین آن‌ها باید همانند زنان ضمن داشتن برنامه‌ای مشخص برای زندگی در حوزه کار، رسیدگی به امور خانه، همسر و فرزندان، ورزش را نیز در برنامه خود جای دهند و تفریحات سالم و مشترک با خانواده خود داشته باشند.

این روانشناس گفت: مردان باید موضوعاتی که باعث عصبانیت آن‌ها می‌شود را لیست کنند و تا جایی که ممکن است از میزان وقوع آن‌ها بکاهند، همچنین مراقب افسردگی‌ها باشند و در کنار آن با همسرشان در زندگی مشترک تنوع ایجاد کنند تا از حالت یکنواختی خارج شود.

وی افزود: نکته مهمی که زنان و مردان برای شاد نگه داشتن محیط خانه در زندگی مشترک باید بدانند آن است که تزئینات خانه را هر چند وقت یکبار تغییر دهند و اگر توانایی نگهداری از گل و گیاه در خانه را دارند، حتما این کار را انجام دهند، همچنین در فضای خانه از موسیقی‌هایی که باعث آرامش روح و روان می‌شود، استفاده کنند.

امام با اشاره به اینکه یاد خداوند در زندگی مشترک و برای شاد نگه داشتن محیط خانه باید همواره وجود داشته باشد، اضافه کرد: زوجین در زندگی مشترک "قدر" یکدیگر را بدانند، چراکه مسئله مهمی است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: